Σχέδιο μαθήματος για το νηπιαγωγείο: Οι εποχές του χρόνου

Περιγραφή του σεναρίου

Διάρκεια: 1 διδακτικό δίωρο

Σκοπός - στόχοι (από το ΔΕΠΠΣ):

Α. Προφορική Επικοινωνία

  • να διηγούνται / αφηγούνται
  • να περιγράφουν
  • να εξηγούν και να ερμηνεύουν

Β. Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση

  •  να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους        
  • αποσαφηνίζουν βασικές χρονικές έννοιες,
  • να αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία γεγονότων

Γ. Φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση

  • να περιγράφουν μεταβολές του καιρού και άλλα μετεωρολογικά φαινόμενα
  • να «πειραματίζονται» με διάφορα υλικά και χρώματα, να μαθαίνουν ή να επινοούν διάφορες τεχνικές και να τις εφαρμόζουν για να σχεδιάζουν και να ζωγραφίζουν
  • να σχεδιάζουν διάφορα είδη γραμμών και περιγραμμάτων και να συνθέτουν διάφορα σχήματα και μορφές

Ανάπτυξη δεξιοτήτων Μουσικής

  • να αναπτύσσουν σταδιακά εκτίμηση προς τα μουσικά ακούσματα και να τα απολαμβάνουν
  • να εκφράζουν τη γνώμη τους και τα συναισθήματά τους για διαφορετικά μουσικά ακούσματα.

Πληροφορική

  • να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση
  • να εντοπίζουν γράμματα και αριθμούς στο πληκτρολόγιο
  • να κινούν το ποντίκι παρατηρώντας την ταυτόχρονη κίνηση του δείκτη στην οθόνη
  • να τοποθετούν το δείκτη του ποντικιού σε συγκεκριμένη θέση στην οθόνη
  • να «γράφουν» χρησιμοποιώντας κεφαλαία και πεζά γράμματα
  • να χρησιμοποιούν τα ειδικά πλήκτρα του κενού, της διαγραφής και του enter/return
  • να επιλέγουν με το ποντίκι (π.χ. έτοιμο σχήμα, σχέδιο ή εικόνα, εργαλείο σχεδίασης, χρώμα από την παλέτα κ.λπ.)
  • να «παίζουν» με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης (μολύβι, πινέλο, σπρέι κ.λ.π. ) και ταέτοιμα γεωμετρικά σχήματα για να κάνουν τις δικές τους συνθέσεις
  • να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων.

Εξοπλισμός εφαρμογής

1. Η γωνιά του υπολογιστή, βιντεοπροβολέας, οθόνη προβολής

2. Εκτυπωτής για την δημιουργία των φύλλων εργασίας

3. Ψαλίδι, ξυλομπογιές

 

Ενδεικτική (συνοπτική) πορεία μαθήματος:

1ο δίωρο:

Συζήτηση για τις εποχές με εισήγηση της νηπιαγωγού. Μεταβολές του καιρού. Ερωτήσεις. - Παρακολούθηση του μύθου της Περσεφόνης. Ερωτήσεις κατανόησης και συναισθηματικής εμβάθυνσης. - Ακρόαση του τραγουδιού "Ο γέρο χρόνος και οι 12 μήνες" - Ερωτήσεις, διευκρινήσεις - επανάληψη ακρόασης. Ακρόαση των τραγουδιών των τεσσάρων εποχών με τη σειρά. Ανάλυση. Συναισθηματική διερύνηση. "Ζωγραφίστε την εικόνα που σας άρεσε περισσότερο από τον μύθο". Τέλος μαθήματος*

2ο δίωρο:

Επανάληψη περί εποχών: Τι φοράμε. Τι σηματοδοτεί την κάθε μία. (Χριστούγεννα, Πάσχα, Διακοπές, Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου, χιόνια, χελιδόνια, θάλασσα, πτώση φύλλων) Απλή ακρόαση εκ νέου των τραγουδιών του προηγούμενου μαθήματος - Μικρή εισήγηση στις 4 εποχές του Βιβάλντι. Έναρξη ακρόαση της συναυλίας καθ' όλη τη διάρκεια των επόμενων δραστηριοτήτων ζωγραφικής**- "Ζωγραφίστε την αγαπημένη σας εποχή". Τέλος μαθήματος.


* Σε περίπτωση διαδικτυακής διδασκαλίας είναι απαραίτητη η επίβλεψη από ενήλικο στο σπίτι. Στις συζητήσεις θα γίνεται κυκλική περιφορά του μικροφώνου ανάμεσα στους συμμετέχοντες.

** Εναλλακτικά, αντί οι δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας (επιχρωματισμός και παζλ) να γίνουν στον υπολογιστή, θα μπορούσαν να τυπωθούν οι ζωγραφιές από τον ενήλικα στο σπίτι και να γίνουν σε χαρτί με φυσικά μέσα.

Οι 4 εποχές

Ο μύθος της Περσεφόνης

Ο γέρο χρόνος και οι 12 μήνες

 

Έφτασε η Άνοιξη

Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο

Ήρθε το Φθινόπωρο κι έφερε βροχή

 

Το τραγούδι του χειμώνα

Βιβάλντι: Οι τέσσερις εποχές

Χρωματίστε την Άνοιξη

 

Συμπληρώστε το παζλ

Βρες τα όμοια

Συμπληρώστε το παζλ

 

Χρωματίστε το Καλοκαίρι

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ

 

Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google - Μάθετε περισσότερα...