Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωK ή cookies)  κυρίως για προβολή διαφημίσεων της Google  - Μάθετε περισσότερα...

Επιμέλεια ιστοχώρου Διον.Κ.Παρούτσας

 

Επιμέλεια Ιστοχώρου Διον.Κ.Παρούτσας

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προσαρμοσμένη αναζήτηση
 
   
   

 

 

 

 

 

 

 
   
   

Περιεχόμενα Ενότητας

Περιεχόμενα Ιστοχώρου

 

 Καθημερινή Διδακτική Πρακτική

 Η λειτουργία του Μονοθέσιου Σχολείου

 Η διδακτική των μαθημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία

Κατανομή του χρόνου στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία

Προγραμματισμός ευέλικτης ζώνης και ένταξη στο πρόγραμμα

Η διατήρηση της Πειθαρχίας στην τάξη

 Αυτόνομες Ενότητες

 Επιστημονικά   Θέματα

Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας

Διδακτική της Γλώσσας

Πειράματα και διευκρινήσεις στα Φυσικά

Διδακτική της Ιστορίας

 Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης

Οδηγός για τη σύνταξη ενός βασικού δοκιμίου

Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

Γίνετε ποιητές: Στοιχεία στιχουργικής

Συγκριτική Παιδαγωγική

Μια έρευνα πάνω στη γνωστική ανάπτυξη

Ψυχολογία

Ειδική Αγωγή

Στασιμότητα και απόρριψη του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο

Αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό

Επιθετικότητα στο σχολείο

Ύλη για Διδασκαλεία & Εξετάσεις

Εξεταστέα Ύλη  για τα Διδασκαλεία

Σημειώσεις Διδακτικής

Σημειώσεις Ψυχολογίας

Σημειώσεις Λογοτεχνίας

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Τι σημαίνει διαχείριση της Αλλαγής

Η ψυχολογία των κινήτρων

Ευέλικτη Ζώνη

Θεωρητικό Υπόβαθρο

Project Φωτογραφία

Τα προαιρετικά προγράμματα γενικά

Σχέδιο Εργασίας: Ο μήνας Ιανουάριος

Σχέδιο Εργασίας: "ΑΓΓΕΙΑ: Από το χτες στο σήμερα"  

Η Ευέλικτη Ζώνη στο Νηπιαγωγείο

 

Οι φυσικές γλώσσες - Κοινά χαρακτηριστικά

Σημείωση: Το γλωσσολογικό αυτό κείμενο είναι αντιγραφή μιας σεμιναριακής εργασίας την οποία δακτυλογράφησα μετά από παράκληση κάποιας συναδέλφου από την Ζάκυνθο. Από τότε  βρισκόταν χαμένη στον υπολογιστή μου. Δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομα της συναδέλφου, αλλά πιστεύω πως δεν θα είχε αντίρρηση να τη δει δημοσιευμένη εδώ. Προκειμένου να την εκμεταλλεύεται μονάχα ο καθηγητής για τον οποίο την είχε γράψει....

Πρόλογος

Όλοι οι γλωσσολόγοι έχουν συμφωνήσει ότι η γλώσσα είναι φορέας πολιτισμού. Χωρίς αυτή, δεν νοείται κοινωνική εξέλιξη, δεν νοείται πολιτιστική ανάπτυξη.

Με τη γλώσσα εξωτερικεύουμε τον εσωτερικό μας κόσμο, γεγονός βέβαια που μας βοηθάει να επικοινωνήσουμε με τον συνάνθρωπό μας, αλλά και να γνωρίσουμε τον ίδιο μας τον εαυτό.

Η γλώσσα μεταφέρει σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα από έναν άνθρωπο στον άλλο, από τη μια γενιά στην άλλη, με αποτέλεσμα να διαιωνίζονται οι γνώσεις και το παρελθόν να επιζεί στο παρόν, μέσω της γλώσσας.

Έρευνες μας αποκαλύπτουν ότι οι γλώσσες που ομιλούνται σήμερα, πάνω στον πλανήτη, υπολογίζονται γύρω στις 5.000 (χωρίς να συμπεριλάβουμε τις διαλέκτους). Αυτονόητο είναι ότι οι περισσότερες γλώσσες είναι αμοιβαίως ακατανόητες. Και είναι λογικό αυτό, μιας και οι περισσότερες από αυτές δεν έχουν κάποια κοινή προέλευση, κάποιο κοινό πρόγονο, ώστε να υπάρχει κάποια συγγένεια μεταξύ τους.

Παρά ταύτα, σε αυτή την εργασία, θα επισημάνουμε κάποιες ομοιότητες, οι οποίες παρατηρούνται σ' όλες τις σημερινές γνωστές γλώσσες και σε όλες τις εποχές. Οι ομοιότητες αυτές λέγονται κοινά χαρακτηριστικά των γλωσσών.  
 
   
           
     
 

Επισκέψεις μέχρι 1-1-2004: 12.500  Επισκέψεις από 1-1-2004: