Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωK ή cookies)  κυρίως για προβολή διαφημίσεων της Google  - Μάθετε περισσότερα...

Επιμέλεια ιστοχώρου Διον.Κ.Παρούτσας

 
     

ΑρχικήΕπικοινωνία | Ταυτότητα | Πλοήγηση | Downloads


Σοφία Αντερά, Ουρανία Μπούγα

Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση:

 Η μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία

Πτυχιακή Εργασία για το ΑΠΘ/ΠΤΔΕ  


 

Επίλογος

Η ολοκλήρωση της παρούσας εργασίας αποτελεί και το επισφράγισμα μιας διαδικασίας, που ξεκίνησε ακριβώς πριν ένα χρόνο. Με την άφιξη μας στην Σουηδία ξεκίνησε μία περίοδος δημιουργικότητας και πολλαπλών ερεθισμάτων για εμάς, η οποία άλλαξε τον τρόπο που βιώναμε τόσο την εκπαιδευτική, όσο και την ελληνική πραγματικότητα. Η στάση μας απέναντι σε πολλές καταστάσεις διαφοροποιήθηκε, ενώ ταυτόχρονα οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες μας ως μελλοντικοί δάσκαλοι απεγκλωβίστηκαν από την περιορισμένη ελληνική προοπτική, εφόσον στην Σουηδία γίναμε μάρτυρες ενός εκπαιδευτικού συστήματος, που κάλυπτε τις καθολικές ανάγκες της κοινωνίας και όχι μεμονωμένων ομάδων αυτής. Θεωρήσαμε τους εαυτούς μας προνομιούχους για όλα αυτά που είδαμε και καταγράψαμε, και ευγνώμονες για το πλήθος των εμπειριών και των νέων προοπτικών, που γνωρίσαμε και οικειοποιηθήκαμε στην Σουηδία αναφορικά με την παιδαγωγική επιστήμη. Γι’ αυτό το λόγο, αμέσως καταλάβαμε ότι ήταν καθήκον μας και μέρος του ρόλου μας ως φοιτητριών να συνθέσουμε αυτήν την εργασία, ώστε να προσφέρουμε τις γνώσεις μας σε ένα ευρύτερο ακροατήριο και όχι μόνο στον περιορισμένο κύκλο γνωριμιών μας.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη μας για προσφορά των γνώσεών μας επιχειρεί αυτή η εργασία να ικανοποιήσει. Έχοντας ολοκληρώσει κάποιος την ανάγνωσή της μπορεί να νιώσει εξίσου έντονα όσο εμείς που τα βιώσαμε άμεσα, την ποιότητα και το υψηλό επίπεδο της εκπαίδευσης στην Σουηδία και να εντρυφήσει στο χώρο της διαπολιτισμικής, που αποτέλεσε και την εστίασή μας. Ζώντας στην πλήρη αποθέωση της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας και της απόλυτης αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολιτισμών, το παράδειγμα της Σουηδικής εκπαίδευσης, το οποίο συμπεριλαμβάνει εξίσου όλα τα μέλη της και άρει κάθε είδους διαφορές, πολιτισμικές, κοινωνικές, οικονομικές, ενώ ταυτόχρονα δομείται επί των καπιταλιστικών βάσεων αποτελεί μια πνοή αισιοδοξίας και για την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Επιβεβαιώνεται πως ο δρόμος για μια επιτυχημένη εκπαιδευτική προσέγγιση είναι η αντιμετώπιση του μαθητικού κοινού ως άξιου για ισότιμη εκπαίδευση, όπου όλοι ανεξαιρέτως φυσικών ή μη χαρακτηριστικών δέχονται τα ίδια ερεθίσματα από το εκπαιδευτικό σύστημα και αναπτύσσονται χάρη σε αυτό.

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Ελλάδα, λοιπόν, προφανέστατα και μπορεί να εξελιχθεί αρκεί να αποβάλλει από τον πυρήνα της όλες αυτές τις περιοριστικές δικλείδες. Και είναι αναπόφευκτο, βεβαίως, να εξελιχθεί, διότι η ελληνική πραγματικότητα χρειάζεται μια ώθηση, μια αναβάθμιση η οποία θα δοθεί μέσω μιας καθολικής, αντιρατσιστικής και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

 
 

 

 
 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ

 Καθημερινή Διδακτική
[Η λειτουργία του Μονοθέσιου Σχολείου] [Η διδακτική των μαθημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία] [Κατανομή του χρόνου στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία] [Προγραμματισμός ευέλικτης ζώνης και ένταξη στο πρόγραμμα] [Η διατήρηση της Πειθαρχίας στην τάξη] [Υπολογισμός κανονικής προϋπηρεσίας] [Πρόγραμμα υπολογισμού προϋπηρεσίας ωρομισθίων] [Πρόγραμμα υπολογισμού κατανάλωσης υγρών καυσίμων]
 Αυτόνομες Ενότητες
[Πελοποννησιακός Πόλεμος:  Βραβευμένο Παιχνίδι] [Τουριστικός Οδηγός Ευρυτανίας] [Ναρκωτικά: Πρόληψη και αντιμετώπιση] [Αρχές Γλωσσολογίας] [Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί] [Ο ρόλος της οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού] [Πρώτες Βοήθειες] [Σχέδια Μαθημάτων για την προαγωγή της προστασίας των παιδιών] [Υπολογισμός Μορίων: Ποια σχολή να διαλέξω;] [Υπολογισμός Αναγνωσιμότητας Κειμένων]
 Επιστημονικά   Θέματα
[Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας] [Διδακτική της Γλώσσας] [Πειράματα και διευκρινήσεις στα Φυσικά] [Διδακτική της Ιστορίας] [Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης] [Οδηγός για τη σύνταξη ενός βασικού δοκιμίου] [Διδακτική των Φυσικών Επιστημών] [Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης] [Γίνετε ποιητές: Στοιχεία στιχουργικής] [Υπολογιστής Αναγνωσιμότητας Κειμένων[Συγκριτική Παιδαγωγική ] [Μια έρευνα πάνω στη γνωστική ανάπτυξη] [Ψυχολογία] [Ειδική Αγωγή] [Στασιμότητα και απόρριψη του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο] [Αλλαγές στην ταυτότητα του παιδιού και του εφήβου] [Εκπαίδευση και γνωστικές αλλαγές στη Μέση Παιδική Ηλικία] [Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες στη γλωσσική ανάπτυξη] [Η υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Νηπιαγωγείο ] [Διαφορές συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ] [Εκπαίδευση ενηλίκων: Προβλήματα και θεωρητικές απόψεις] [Αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό] [Επιθετικότητα στο σχολείο] [Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση:  Η μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία]
Ύλη για Διδασκαλεία & Εξετάσεις
[Εξεταστέα Ύλη  για τα Διδασκαλεία ] [Σημειώσεις Διδακτικής] [Σημειώσεις Ψυχολογίας] [Σημειώσεις Λογοτεχνίας ] [Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης] [Τι σημαίνει διαχείριση της Αλλαγής] [Η ψυχολογία των κινήτρων]
Ευέλικτη Ζώνη
[Θεωρητικό Υπόβαθρο] [Η Ευέλικτη Ζώνη στο Νηπιαγωγείο] [Τα προαιρετικά προγράμματα γενικά] [Σχέδιο Εργασίας:] [Φωτογραφία] [Σχέδιο Εργασίας: Ο μήνας Ιανουάριος] [Σχέδιο Εργασίας: "ΑΓΓΕΙΑ: Από το χτες στο σήμερα"] [Σχέδιο Εργασίας: Η δημιουργία των Εποχών του Έτους ] [Σχέδιο Εργασίας: Οι σεισμοί στον τόπο μου] [Μάθετε τον κώδικα Μορς] [5 ρώσικα παραμύθια σε εικονογράφηση Ιβάν Μπιλίμπιν]
Διάφορα τεστ κουίζ και παιχνίδια
[Παιχνίδια - Διάφορα Χρήσιμα- Τεστ Ευφυΐας και προσωπικότητας]
 
 

Βιβλιογραφική αναφορά:

Αντερά Σ., Μπούγα Ου., (2014) Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση: Η μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία, Πτυχιακή Εργασία στο ΑΠΘ/ΠΤΔΕ , ανακτήθηκε την από http://paroutsas.jmc.gr/swed/index.htm