Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωK ή cookies)  κυρίως για προβολή διαφημίσεων της Google  - Μάθετε περισσότερα...

Επιμέλεια ιστοχώρου Διον.Κ.Παρούτσας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προσαρμοσμένη αναζήτηση
 
   
   

 

 

 

 

 

 
   
   

Περιεχόμενα Ιστοσελίδας

Πρόλογος

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ' ΛΟΥΚΑ: Η Ανάσταση του υιού της χήρας στη Ναΐν

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ' ΛΟΥΚΑ: Η παραβολή του καλού Σπορέα

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε’ ΛΟΥΚΑ: Ο πλούσιος και ο φτωχός Λάζαρος

ΚΥΡΙΑΚΗ Στ ΛΟΥΚΑ: Ο Χριστός στη χώρα των Γαδαρηνών

ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ' ΛΟΥΚΑ: Η θεραπεία της γυναίκας και η ανάσταση της κόρης του Ιαείρου

ΚΥΡΙΑΚΗ Η' ΛΟΥΚΑ: Ο καλός Σαμαρείτης

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ' ΛΟΥΚΑ: Η παραβολή του άφρονα πλούσιου

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ ΛΟΥΚΑ: Η θεραπεία της βαριά άρρωστης γυναίκας

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ’ ΛΟΥΚΑ: Η παραβολή του Δείπνου

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ IB’ ΛΟΥΚΑ: Η θεραπεία των δέκα λεπρών

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ ΛΟΥΚΑ: Ο πλούσιος νέος και ο Χριστός

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ' ΛΟΥΚΑ: Η θεραπεία του τυφλού στην Ιεριχώ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ' ΛΟΥΚΑ: Ο Ιησούς και ο Ζακχαίος

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΧΑΝΑΝΑΙΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ ΛΟΥΚΑ: Ο Τελώνης και ο Φαρισαίος

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΖ' ΛΟΥΚΑ: Η παραβολή του ασώτου υιού

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ: Η δευτέρα Παρουσία

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ Α' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) Η εκλογή των πρώτων μαθητών του Χριστού

ΚΥΡΙΑΚΗ Β' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ) Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ)

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ) Η θεραπεία του σεληνιαζομένου

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε' ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΣ) Ο Ιησούς ταξιδεύει στην Ιερουσαλήμ, για να γιορτάσει το Πάσχα

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ: Η επιφοίτηση του Αγ. Πνεύματος


ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Η ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑ

Εισαγωγή

1.Οι μακαρισμοί

2.Η οργή και η συμφιλίωση

3.Η εκδίκηση και η καλοσύνη

4. Τα καθήκοντα προς τους άλλους

5.Η ελεημοσύνη

6.Η προσευχή

7.Οι αληθινοί θησαυροί

8.Η συμπεριφορά στον πλησίον

9.Οδρόμος που οδηγεί στο Θεό

10.Οι εκλεκτοί του Θεού

11.ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Ο ύμνος της Αγάπης


 

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ 2017
 ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
1/1Η ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
8/1ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ
15/1ΙΒ´ ΛΟΥΚΑ (10 ΛΕΠΡΩΝ)
22/1ΙΕ´ ΛΟΥΚΑ (ΖΑΚΧΑΙΟΥ)
29/1ΙΖ´ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΧΑΝΑΝΑΙΑΣ)
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
5/2ΙΣΤ´ ΛΟΥΚΑ (ΤΕΛΩΝΟΥ & ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ)
12/2ΙΖ´ ΛΟΥΚΑ (ΑΣΩΤΟΥ)
19/2ΑΠΟΚΡΕΩ
26/2ΤΥΡΙΝΗΣ
ΜΑΡΤΙΟΣ
5/3Α΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
12/3Β΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
19/3Γ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
26/3Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
2/4Ε΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
9/4ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
16/4ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
23/4ΤΟΥ ΘΩΜΑ
30/4ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ
ΜΑΪΟΣ
7/5ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ
14/5ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ
21/5ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ
28/5ΑΓ. 318 ΠΑΤΕΡΩΝ Α’ ΟΙΚ. ΣΥΝ.
ΙΟΥΝΙΟΣ
4/6ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ
11/6Α' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
18/6Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
25/6Γ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
ΙΟΥΛΙΟΣ
2/7Δ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
9/7Ε' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
16/7ΑΓ. 630 ΠΑΤΕΡΩΝ (Δ' ΟΙΚ. ΣΥΝ..)
23/7Ζ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
30/7Η' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
6/8Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ
13/8Ι' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
20/8ΙΑ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
27/8ΙΒ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
3/9ΙΓ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
10/9ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ
17/9ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΙΝ
24/9Α' ΛΟΥΚΑ
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
1/10Β' ΛΟΥΚΑ
8/10Γ' ΛΟΥΚΑ
15/10ΤΩΝ ΑΓ. ΠΑΤΕΡΩΝ Ζ’ ΟΙΚ. ΣΥΝ.
22/10ΣΤ' ΛΟΥΚΑ
29/10Ζ' ΛΟΥΚΑ
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
5/11Ε' ΛΟΥΚΑ
12/11Η' ΛΟΥΚΑ
19/11Θ' ΛΟΥΚΑ
26/11ΙΓ' ΛΟΥΚΑ
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
3/12ΙΔ' ΛΟΥΚΑ
10/12Ι' ΛΟΥΚΑ
17/12ΙΑ' ΛΟΥΚΑ (Ἁγ. Προπατόρων)
24/12ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ
31/12ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ

Περιεχόμενα Ιστοχώρου

 Καθημερινή Διδακτική Πρακτική

 Η λειτουργία του Μονοθέσιου Σχολείου

 Η διδακτική των μαθημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία

Κατανομή του χρόνου στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία

Προγραμματισμός ευέλικτης ζώνης και ένταξη στο πρόγραμμα

Η διατήρηση της Πειθαρχίας στην τάξη

 Αυτόνομες Ενότητες

 Επιστημονικά   Θέματα

Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας

Διδακτική της Γλώσσας

Πειράματα και διευκρινήσεις στα Φυσικά

Διδακτική της Ιστορίας

 Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης

Οδηγός για τη σύνταξη ενός βασικού δοκιμίου

Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

Γίνετε ποιητές: Στοιχεία στιχουργικής

Συγκριτική Παιδαγωγική

Μια έρευνα πάνω στη γνωστική ανάπτυξη

Ψυχολογία

Ειδική Αγωγή

Στασιμότητα και απόρριψη του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο

Αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό

Επιθετικότητα στο σχολείο

Ύλη για Διδασκαλεία & Εξετάσεις

Εξεταστέα Ύλη  για τα Διδασκαλεία

Σημειώσεις Διδακτικής

Σημειώσεις Ψυχολογίας

Σημειώσεις Λογοτεχνίας

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Τι σημαίνει διαχείριση της Αλλαγής

Η ψυχολογία των κινήτρων

Ευέλικτη Ζώνη

Θεωρητικό Υπόβαθρο

Project Φωτογραφία

Τα προαιρετικά προγράμματα γενικά

Σχέδιο Εργασίας: Ο μήνας Ιανουάριος

Σχέδιο Εργασίας: "ΑΓΓΕΙΑ: Από το χτες στο σήμερα"  

Η Ευέλικτη Ζώνη στο Νηπιαγωγείο

 

Ποιο ευαγγέλιο έχει την Κυριακή;

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επιλογή και τη διδασκαλία των Ευαγγελικών Περικοπών δείτε στον Πρόλογο.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Προσέξτε τους συνδέσμους που οδηγούν εκτός του παρόντος ιστοχώρου. Υπάρχει περίπτωση να οδηγήσουν σε περιεχόμενο ετερόδοξο, αιρετικό ή παραπλανητικό


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΛΟΥΚΑ (Λουκά κεφ. ιδ' στίχοι 16-24).

9. Η παραβολή του Δείπνου.

A ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η Εκκλησία μας βοηθεί με την παραβολή του μεγάλου Δείπνου να καταλάβουμε τις εξής αλήθειες: α) ο Θεός καλεί όλους Τους ανθρώπους στο τραπέζι της Βασιλείας του, δηλ. στον Παράδεισο, β) ο Θεός θέλει όλοι οι άνθρωποι να δεχτούν την πρόσκληση και να καθίσουν στο τραπέζι της σωτηρίας και γ) οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να δεχτούν η και να απορρίψουν την πρόσκληση του Θεού. 

«Είπεν ο Κύριος την παραβολήν ταύτην· άνθρωπός τις εποίησε δείπνον μέγα και εκάλεσε πολλούς· και απέστειλε τον δούλον αυτού τη ώρα του δείπνου ειπείν τοις κεκλημένοις· έρχεσθε, ότι ήδη έτοιμα εστί πάντα. Και ήρξαντο από μιάς παραιτείσθαι πάντες. Ο πρώτος είπεν αυτώ· αγρόν ηγόρασα και έχω ανάγκην εξελθείν και ιδείν αυτόν ερωτώ σε, έχε με παρητημένον. Και έτερος είπε· ζεύγη βοών ηγόρασα πέντε, και πορεύομαι δοκιμάσαι αυτά· ερωτώ σε, έχε με παρητημένον. Και έτερος είπε· γυναίκα έγημα, και δια τούτο ου δύνομαι έλθείν. Και παραγενόμενος ο δούλος εκείνος απήγγειλε τω κυρίω αυτού ταύτα.

Τότε οργισθείς ο οικοδεσπότης είπε τω δούλω αυτού· έξελθε ταχέως εις τάς πλατείας και ρύμας της πόλεως, και τους πτωχούς και αναπήρους και χωλούς και τυφλούς εισάγαγε ώδε. Και είπεν ό δούλος· κύριε, γέγονεν ως επέταξας, και έτι τόπος εστί. Και είπεν ο κύριος προς τον δούλον· έξελθε εις τάς οδούς και φραγμούς και ανάγκασον εισελθείν, ίνα γεμισθή ο οίκος μου. Λέγω γαρ υμίν ότι ουδείς των ανδρών εκείνων των κεκλημένων γεύσεταί μου του δείπνου· πολλοί γαρ εισί κλητοί, ολίγοι δε εκλεκτοί».

 

Είπε ο Κύριος αυτή την παραβολή. Ένας άνθρωπος έκαμε τραπέζι μεγάλο και κάλεσε πολλούς. Και έστειλε τον υπηρέτη του την ώρα του τραπεζιού να πει στους καλεσμένους. Ελάτε, γιατί όλα είναι έτοιμα. Και άρχισαν όλοι σαν συνεννοημένοι να ξεφεύγ. Ο πρώτος είπε· Αγόρασα χωράφι και έχω ανάγκη να βγω να το δω. Σε παρακαλώ, βγάλε με από την υποχρέωση. Και άλλος είπε· Αγόρασα πέντε ζευγάρια βόδια και πάω να τα δοκιμάσω· σε παρακαλώ βγάλε με από την υποχρέωση. Και άλλος είπε· Έκαμα το γάμο μου και γι' αυτό δεν μπορώ να έλθω. Και παρουσιάστηκε ο υπηρέτης εκείνος και τα είπε όλα στον κύριο του.

Τότε θύμωσε ο Κύριος και είπε στον υπηρέτη του. Έβγα γρήγορα στις πλατείες και στα σοκάκια της πόλεως και φέρε εδώ μέσα όλους τους φτωχούς και σακάτηδες και κουτσούς και στραβούς. Και είπε ο υπηρέτης· Κύριε, έγινε όπως διάταξες και ακόμα υπάρχει τόπος. Και είπε ο Κύριος στον υπηρέτη· Έβγα στους δρόμους και τα μονοπάτια και ανάγκασε να μπούνε για να γεμίσει το σπίτι μου. Σας λέγω πως κανένας από τους ανθρώπους εκείνους τους καλεσμένους δε θα φάγει από το τραπέζι μου. Γιατί πολλοί είναι οι καλεσμένοι, αλλά λίγοι είναι οι διαλεχτοί.

 

ΑΝΑΛΥΣΗ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ

1. Ο Δεσπότης που προσκαλεί στο Δείπνο είναι ο Θεός. Οι προσκαλούμενοι είναι όλοι οι άνθρωποι χωρίς καμιά εξαίρεση. Δείπνο είναι η Βασιλεία του Θεού, δηλαδή, εκεί όπου ο άνθρωπος συμμετέχει και κοινωνεί στη ζωή και στη δόξα του Θεού. Συνήθως οι άνθρωποι βρίσκουν διάφορες δικαιολογίες για να αρνηθούν την πρόσκληση του Θεού στο μεγάλο Δείπνο της Βασιλείας του. Οι καλεσμένοι απάντησαν στον οικοδεσπότη με τα ίδια σχεδόν λόγια: «Σε παρακαλώ άφησε με ήσυχο και βγάλε με από την υποχρέωση».

2. Η δικαιολογία του πρώτου ήταν: «αγόρασα χωράφι και έχω πολλές δουλειές και σκοτούρες». Ο άνθρωπος αυτός αντιπροσωπεύει όλους εκείνους, που θέλουν να έχουν όσο μπορούν περισσότερα υλικά αγαθά. Η πλεονεξία δεν τους αφήνει να φροντίσουν και για το χωράφι της ψυχής τους. Το αφήνουν ακαλλιέργητο και τελικά πνίγεται στα χορτάρια και τα πολλά ζιζάνια.

Ο δεύτερος απάντησε: « Αγόρασα πέντε ζευγάρια βόδια και πάω να τα δοκιμάσω». Αυτός αντιπροσωπεύει τους ανθρώπους εκείνους που ασχολούνται μόνο με το εμπόριο και τις επιχειρήσεις. Είναι πολύ απασχολημένοι με τις εργασίες τους και δεν έχουν καθόλου χρόνο να φροντίσουν για την ψυχή τους και τη σωτηρία τους.

Ο τρίτος απάντησε: « Έκαμα το γάμο μου και γι' αυτό δεν μπορώ να έλθω». Εδώ ανήκουν όλοι οι άνθρωποι, που είναι πνιγμένοι με τις οικογενειακές ανάγκες και φροντίδες. Προσπαθούν να αποκτήσουν όσο το δυνατό περισσότερα υλικά αγαθά για τα παιδιά τους. Τελικά όμως αρνούνται τη συμμετοχή τους στο τραπέζι της Βασιλείας του Θεού.

5.      Η απόφαση του οικοδεσπότη είναι τρομερή. Μας βεβαιώνει ο Κύριος πως κανένας από αυτούς, δε θα πάρει μέρος στη Βασιλεία του γιατί αρνήθηκαν την πρόσκληση. Ο διάβολος θέλει να μας χωρίσει από το Θεό. Γι' αυτό και μας βάζει ένα σωρό δικαιολογίες στο μυαλό. Εύκολα μπορούμε να δικαιολογηθούμε, γιατί δεν πάμε στην εκκλησία, δεν εξομολογούμαστε, δεν κοινωνάμε, δεν προσευχόμαστε. Ο Χριστός μας προσκαλεί όμως κάθε μέρα και ώρα. Μας προσκαλεί να επικοινωνούμε μαζί του με την προσευχή. Γι' αυτό και δεν πρέπει να παραμελούμε τις ώρες της προσευχής μας. Να παρακαλούμε το Θεό στο «Πάτερ ημών» να έλθει η Βασιλεία του στις καρδιές όλων των ανθρώπων και επομένως και στις δικές μας. Ο Κύριος επίσης μας προσκαλεί να πάρουμε μέρος στο μεγάλο Δείπνο της Εκκλησίας, που είναι το μυστήριο της θείας Ευχαριστίας. Πρέπει να ετοιμαζόμαστε με πολύ προσοχή, με πίστη και μετάνοια για να παίρνουμε μέσα μας το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας. Η συμμετοχή μας στο κυριακάτικο Δείπνο της θείας Κοινωνίας δείχνει την επιθυμία μας να βρεθούμε στην αιώνια Βασιλεία του Θεού.

Δ' ΔΙΔΑΓΜΑ:

 «Λέγω γαρ υμίν ουδείς των ανδρών εκείνων των κεκλημένων γεύσεταί μου του δείπνου» (Λουκά ιδ' 24).

Ε. ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΚΚΛ. ΠΑΤΕΡΩΝ

« Αξίωσε μας να μεταλάβουμε τα επουράνια και φρικτά σου μυστή-|0, αυτής της ιερής και πνευματικής σου τραπέζης με καθαρή τη συνείδηση, ώστε να ελευθερωθούμε από τις αμαρτίες μας, να συγχωρεθούν τα σοβαρά μας σφάλματα. Αξίωσε μας έτσι να βρεθούμε στην κοινωνία του Αγίου σου Πνεύματος, να κληρονομήσουμε τη Βασιλεία των Ουρανών, έχοντας παρρησία απέναντι σου. Αξίωσε μας, επίσης να κοινωνήσουμε με καθαρή καρδιά, ώστε να μη βρεθούμε ένοχοι και καταδικαστούμε ως ασεβείς και ανάξιοι» (Ευχή από τη θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

 ΣΤ. ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1. Τι δικαιολογίες βρήκαν οι διάφοροι τύποι των ανθρώπων που απόρριψαν την πρόσκληση του Κυρίου για το Δείπνο;

  2. Πώς καλεί εμάς ο Χριστός στο Δείπνο του;

  3. Τι πρέπει να κάνουμε για να αποδεχτούμε την πρόσκληση του Κυρίου;

   
           
     
 

Επισκέψεις μέχρι 1-1-2004: 12.500 Επισκέψεις από 1-1-2004: