Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωK ή cookies)  κυρίως για προβολή διαφημίσεων της Google  - Μάθετε περισσότερα...

Επιμέλεια ιστοχώρου Διον.Κ.Παρούτσας

 
 


 ΑρχικήΕπικοινωνία | Ταυτότητα | Πλοήγηση | Downloads


 
 


Project : Φωτογραφία - Ανακαλύπτω, μαθαίνω, χειρίζομαι 

 

Τάξη  : 

  Δ΄1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου

Δάσκαλος  : 

  Διον.Κ.Παρούτσας

Project  : 

  Φωτογραφία : Γνωριμία - Τεχνικές - Δράση

Περίοδος Υλοποίησης :

  Μάρτιος - Απρίλιος 2002

 

Εργασία Τρίτης ομάδας

 

Μια μέρα στην Ευέλικτη Ζώνη κάναμε μάθημα για το πώς βγάζουμε φωτογραφίες. Ο κύριος έφερε μια αυτόματη μηχανή και το κάθε θρανίο φωτογράφισε ότι θέμα ήθελε. 

Ο κύριος μας είπε να βρούμε θέματα, τι θα φωτογραφίσουμε αύριο που θα πηγαίναμε στην αγορά. Εγώ έγραψα σε μια κόλλα χαρτί όσα θέματα ήθελα. Από όλα αυτά διάλεξα τα 5, γιατί τόσες φωτογραφίες έπρεπε να τραβήξει ο καθένας. Τότε που έφτασε η μέρα να κατεβούμε στην αγορά, ήμουν πολύ χαρούμενος. Ώσπου ξεκινήσαμε. Άρχισα να φωτογραφίζω. Πρώτα - πρώτα φωτογράφισα το μαγαζί της πλατείας, μετά συνέχισα με έναν άνθρωπο που έκανε τη δουλειά του πουλώντας εισιτήρια στο ΚΤΕΛ. Τρίτη φωτογραφία που τράβηξα ήταν η Πανεμπορική. Προχωρήσαμε λίγο πιο κάτω και ειδα το μαγαζί που έγραφα στο χαρτί να φωτογραφίσω. Ήταν το μαγαζί με τα πουλιά. Εκεί φωτογράφισα μια μάινα. Το 5ο πράγμα και τελευταίο, ήταν στο γυμναστήριο, μια κοπέλα που έκανε διάδρομο. 

Μετά από όλη αυτή την ταλαιπωρία, φύγαμε για το σχολείο. Ο κύριός μας, μας υποσχέθηκε πως θα τις έχει έτοιμες αύριο. Έτσι έγινε. Αυτό το μάθημα μου άρεσε γιατί έμαθα κάποια πράγματα.

Παναγιώτης Κατσούδας


 

 

Πριν από δύο μήνες ο κύριός μας, μας έφερε στην τάξη κάτι χαρτιά που είχαν για τη φωτογραφία. Αφού μάθαμε τα βασικά, πήγαμε στην αγορά και τραβήξαμε 5 φωτογραφίες ο καθένας. Η πρώτη ήταν μια έγκυος σκυλίτσα, η επόμενη ήταν σε ένα ξενοδοχείο, στο κατάστημα με τα δώρα, στο ανθοπωλείο και στο γυμναστήριο. Πριν όμως πάμε στην αγορά, βγάλαμε με μια πολαρόιντ στην αυλή του σχολείου. Δεν νομίζω ότι ήταν πετυχημένη γιατί έβγαλα το φίλο μου κάτω από ένα δέντρο και φαινόταν σαν να είχε κέρατα. Το άλλο λάθος ήταν που την έβγαλα από μακριά. 

Αυτό το μάθημα μου χάρισε γνώσεις για τη φωτογραφία.

Βασίλης Μπίκας


 

Πριν από δύο μήνες, ο δάσκαλός μας κ. Διονύσης Παρούτσας, μας έδειξε πώς να τραβάμε φωτογραφίες. Στην αρχή μας έφερε μια αυτόματη μηχανή για να δούμε πώς βγαίνει η φωτογραφία. Μας έβγαλε στο προαύλιο για να βγάλουμε μια φωτογραφία το κάθε θρανίο. Εγώ και η  συμμαθήτριά μου Ειρήνη, βγάλαμε φωτογραφία την τάξη της Δευτέρας. Μετά την κολλήσαμε σ' ένα χαρτί και γράψαμε από κάτω τί είναι αυτό που βγάλαμε. Ύστερα από δύο μήνες ο δάσκαλός μας, μας ζήτησε να φέρουμε τη δικιά μας μηχανή για να βγάλουμε φωτογραφίες στην αγορά. Την άλλη μέρα χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες. Η κάθε ομάδα είχε και μία μηχανή. Τότε ξεκινήσαμε για την αγορά. Σταματήσαμε στην πλατεία. Εκεί χωριστήκαμε και δώσαμε ραντεβού, στο ίδιο σημείο σε ένα τέταρτο. 

Η ομάδα μου πήγε δυτικά της πλατείας. Πήγαμε στο ΚΤΕΛ, στο ζαχαροπλαστείο, στο περίπτερο. Ύστερα από ένα τέταρτο πήγαμε εκεί που είχαμε δώσει ραντεβού. Από εκεί προχωρήσαμε όλοι μαζί στην αγορά. Εκεί σκορπιστήκαμε και ο καθένας έβγαζε τις φωτογραφίες που είχε επιλέξει. Αφού σκορπιστήκαμε, εγώ και η Ειρήνη πήγαμε μαζί. Πρώτη φωτογράφισα εγώ το ανθοπωλείο. Ρώτησα ευγενικά την κυρία του ανθοπωλείου αν με αφήνει να τη φωτογραφίσω με τα λουλούδια. Αυτή δέχτηκε και τη φωτογράφισα. Μετά φωτογράφισα την κίνηση της αγοράς. Επόμενο θέμα ήταν το κατάστημα οπτικών. Αμέσως μετά φωτογράφισα ένα κατάστημα με είδη δώρων και το τελευταίο μου θέμα ήταν τα καναρίνια.

Αφού τέλειωσε η εργασία της φωτογράφησης γυρίσαμε στο σχολείο. Εκεί κολλήσαμε τις φωτογραφίες σ' ένα χαρτί και γράψαμε τα θέματά τους.

Μετά από ένα μήνα, ο δάσκαλός μας, μας είπε πως θα βάλει στο Ιντερνετ τις φωτογραφίες μας, και μας είπε ακόμη να γράψουμε μια έκθεση για το τι κάναμε για να το βάλει κι αυτό στο Ίντερνετ. 

Έτσι τέλειωσε κι αυτή η εργασία, επιτυχημένα και ευχάριστα.

Άννη - Κασσιανή Νείλα


 

 Πριν από δύο μήνες ο δάσκαλός μας μας έφερε όσες φωτογραφικές μηχανές είχε στο σπίτι του. Ύστερα μας έδειξε πώς λειτουργούν, γιατί την επόμενη εβδομάδα θα βγάζαμε φωτογραφίες έξω στην αυλή. Εκείνη την ημέρα την περίμενα πώς και πώς. Όταν έφτασε αυτή η μέρα, που θα βγάζαμε φωτογραφίες με αυτόματη μηχανή, η συμμαθήτριά μου Άννη διάλεξε να βγάλει αυτή τη φωτογραφία που δικαιούνταν το θρανίο μας. Βγάλαμε τη Δευτέρα τάξη. Ο κύριος τις έβαλε σε χαρτιά και έγραψε σχόλια από κάτω. Μετά από δυο-τρεις εβδομάδες, είπε σε κάποια παιδιά να φέρουν φωτογραφικές μηχανές. Τρία παιδιά έφεραν, ένα από κάθε σειρά. Την παραπάνω εβδομάδα πήγαμε κανονικά το πρωί στο σχολείο, κάναμε μάθημα και στη συνέχεια πήγαμε στην πλατεία του Καρπενησίου. 

Εκεί βγάλαμε τις φωτογραφίες που ήθελε ο καθένας να πάρει. Τα παιδιά βγάλανε διαφορετικές φωτογραφίες. Για τα παιδιά που θέλανε να βγάλουν φωτογραφίες γυρίσαμε σχεδόν το μισό Καρπενήσι. Τα παιδιά όλα ήταν καταχαρούμενα. Όταν γυρίσαμε πίσω στην τάξη, είπαμε τι νούμερα είχαν οι φωτογραφίες που βγάλαμε.

Έτσι τελείωσε κι αυτό το project της φωτογραφίας

Ειρήνη Γκαρίλα


 

Ή φωτογραφική μηχανή στην αρχή ήταν ένα κουτί με μια τρύπα στη μέση. Σιγά σιγά έγινε όπως είναι σήμερα. Μια μέρα ο κύριος μας έφερε στην τάξη μια αυτόματη μηχανή. Αφού τη μελετήσαμε, βγήκαμε έξω να πάρουμε φωτογραφίες. Μια άλλη μέρα ο κύριος μας είπε:

 - "Όποιος έχει μηχανή στο σπίτι, να την φέρει αύριο γιατί θα πάμε για φωτογράφηση στην αγορά."

Την άλλη μέρα είχαμε φέρει παιδιά, φωτογραφικές μηχανές. Ξεκινήσαμε για την αγορά.. Όταν φτάσαμε ο κύριος μας είπε ότι θα συναντηθούμε πάλι σε ένα τέταρτο. Από εκείνη την ώρα αρχίσαμε να βγάζουμε φωτογραφίες. Σιγά σιγά πέρασε το τέταρτο και ξαναγυρίσαμε στην πλατεία. Μόλις συναντηθήκαμε όλοι αρχίσαμε να πηγαίνουμε στην αγορά όπου τραβήξαμε κι εκεί πολλές φωτογραφίες. 

Μετά αρχίσαμε να γυρίζουμε στο σχολείο. Μόλις φτάσαμε, ο κύριος πήγε εμφάνισε τα φιλμ και μας έφερε τις φωτογραφίες. Εμείς τις βάλαμε σε χαρτιά και σήμερα τις εκθέτουμε. Αυτή η έρευνα μου άρεσε πολύ.

Γιώργος Αυγέρης


Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα. Τα παιδιά της τάξης μου κι εγώ βγήκαμε στο προαύλιο για φωτογραφίες. Οι φωτογραφίες που τραβήξαμε ήταν με μια αυτόματη μηχανή που λεγόταν Polaroid. Οι φωτογραφίες έβγαιναν από το κάτω μέρος της μηχανή και για να φανεί η εικόνα την τοποθετούσες εκεί που χτύπαγε το φως του ήλιου. Μετά περίμενες λίγα λεπτά. Τότε εμφανιζόταν η εικόνα που τράβηξες. Έτσι ήταν η πρώτη μέρα που τραβήξαμε φωτογραφίες.

Την επόμενη μέρα πήγαμε στην αγορά για φωτογραφίες. Πρώτα πρώτα περάσαμε από την εκκλησία και συνεχίσαμε όλη τη διαδρομή. Τέλος κουρασμένοι όλοι φτάσαμε στο σχολείο.

Τι μέρα ήταν εκείνη!

Γιώργος Παπακωνσταντίνου


 

Πριν δύο μήνες περίπου ο κύριος μας μίλησε για τη φωτογραφική μηχανή. Η φωτογραφική μηχανή λέγεται "camera obscura" που σημαίνει "σκοτεινό δωμάτιο".

Ο κύριος μας έδωσε μια αυτόματη μηχανή και βγήκαμε έξω για να τραβήξουμε φωτογραφίες. Μια άλλη μέρα πήγαμε στην αγορά. Εκεί τραβήξαμε την κίνηση, τους ανθρώπους που δούλευαν, αυτούς που ψώνιζαν. Οι περισσότεροι ήθελαν να τους φωτογραφίσουμε, αλλά λίγοι αρνήθηκαν. Δεν πειράζει όμως. Στη συνέχει πήγαμε στην τάξη. Εκεί βάλαμε τις φωτογραφίες σε χαρτιά. Γράψαμε το όνομά μας και έναν τίτλο για κάθε φωτογραφία. Οι φωτογραφίες βρίσκονται εκτεθειμένες στο κοινό.

 Αυτό το μάθημα μας δίδαξε πολλά πράγματα για τη φωτογραφική μηχανή.

Αντρέας Αναστασόπουλος


 
 

Βιβλιογραφική αναφορά:

Παρούτσας Δ.,Κ., (2002) Project  Φωτογραφία : Ανακαλύπτω, μαθαίνω, χειρίζομαι , ανακτήθηκε την από http://paroutsas.jmc.gr/project/index.htm

 
     
     
 
 
  Σημείωση :
 Όλα τα παραπάνω καθώς και οι υπόλοιπες πληροφορίες, σχετικά με τη φωτογραφία περιέχονται στο "Βιβλίο της Έγχρωμης Φωτογραφίας" του Adrian Bailay & Adrian Holloway, εκδόσεις Grapholine, Trilofos, Thessalonikiείναι και είναι copyright της Dorling Kindesley Limited, London, από το 1979. Για την ελληνική γλώσσα και για όλο τον κόσμο © 1983, Σταύρος Μωρεσόπουλος. Στην ιστοσελίδα αυτή παρέχονται ενδεικτικά ως βιβλιογραφία στην παρούσα ακαδημαϊκή εργασία και έχουν έννοια απλής αναφοράς στο συγκεκριμένο βιβλίο.
 
     
     
 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ

 Καθημερινή Διδακτική
[Η λειτουργία του Μονοθέσιου Σχολείου] [Η διδακτική των μαθημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία] [Κατανομή του χρόνου στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία] [Προγραμματισμός ευέλικτης ζώνης και ένταξη στο πρόγραμμα] [Η διατήρηση της Πειθαρχίας στην τάξη] [Υπολογισμός κανονικής προϋπηρεσίας] [Πρόγραμμα υπολογισμού προϋπηρεσίας ωρομισθίων] [Πρόγραμμα υπολογισμού κατανάλωσης υγρών καυσίμων]
 Αυτόνομες Ενότητες
[Πελοποννησιακός Πόλεμος:  Βραβευμένο Παιχνίδι] [Τουριστικός Οδηγός Ευρυτανίας] [Ναρκωτικά: Πρόληψη και αντιμετώπιση] [Αρχές Γλωσσολογίας] [Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί] [Ο ρόλος της οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού] [Πρώτες Βοήθειες] [Σχέδια Μαθημάτων για την προαγωγή της προστασίας των παιδιών] [Υπολογισμός Μορίων: Ποια σχολή να διαλέξω;] [Υπολογισμός Αναγνωσιμότητας Κειμένων]
 Επιστημονικά   Θέματα
[Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας] [Διδακτική της Γλώσσας] [Πειράματα και διευκρινήσεις στα Φυσικά] [Διδακτική της Ιστορίας] [Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης] [Οδηγός για τη σύνταξη ενός βασικού δοκιμίου] [Διδακτική των Φυσικών Επιστημών] [Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης] [Γίνετε ποιητές: Στοιχεία στιχουργικής] [Υπολογιστής Αναγνωσιμότητας Κειμένων[Συγκριτική Παιδαγωγική ] [Μια έρευνα πάνω στη γνωστική ανάπτυξη] [Ψυχολογία] [Ειδική Αγωγή] [Στασιμότητα και απόρριψη του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο] [Αλλαγές στην ταυτότητα του παιδιού και του εφήβου] [Εκπαίδευση και γνωστικές αλλαγές στη Μέση Παιδική Ηλικία] [Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες στη γλωσσική ανάπτυξη] [Η υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Νηπιαγωγείο ] [Διαφορές συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ] [Εκπαίδευση ενηλίκων: Προβλήματα και θεωρητικές απόψεις] [Αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό] [Επιθετικότητα στο σχολείο] [Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση:  Η μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία]
Ύλη για Διδασκαλεία & Εξετάσεις
[Εξεταστέα Ύλη  για τα Διδασκαλεία ] [Σημειώσεις Διδακτικής] [Σημειώσεις Ψυχολογίας] [Σημειώσεις Λογοτεχνίας ] [Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης] [Τι σημαίνει διαχείριση της Αλλαγής] [Η ψυχολογία των κινήτρων]
Ευέλικτη Ζώνη
[Θεωρητικό Υπόβαθρο] [Η Ευέλικτη Ζώνη στο Νηπιαγωγείο] [Τα προαιρετικά προγράμματα γενικά] [Σχέδιο Εργασίας:] [Φωτογραφία] [Σχέδιο Εργασίας: Ο μήνας Ιανουάριος] [Σχέδιο Εργασίας: "ΑΓΓΕΙΑ: Από το χτες στο σήμερα"] [Σχέδιο Εργασίας: Η δημιουργία των Εποχών του Έτους ] [Σχέδιο Εργασίας: Οι σεισμοί στον τόπο μου] [Μάθετε τον κώδικα Μορς] [5 ρώσικα παραμύθια σε εικονογράφηση Ιβάν Μπιλίμπιν]
Διάφορα τεστ κουίζ και παιχνίδια
[Παιχνίδια - Διάφορα Χρήσιμα- Τεστ Ευφυΐας και προσωπικότητας]
 
 

Επισκέψεις από 1-1-2005: