Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωK ή cookies)  κυρίως για προβολή διαφημίσεων της Google  - Μάθετε περισσότερα...

Επιμέλεια ιστοχώρου Διον.Κ.Παρούτσας

 
 


 ΑρχικήΕπικοινωνία | Ταυτότητα | Πλοήγηση | Downloads


 
 


Project : Φωτογραφία - Ανακαλύπτω, μαθαίνω, χειρίζομαι 

 

Τάξη  : 

  Δ΄1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου

Δάσκαλος  : 

  Διον.Κ.Παρούτσας

Project  : 

  Φωτογραφία : Γνωριμία - Τεχνικές - Δράση

Περίοδος Υλοποίησης :

  Μάρτιος - Απρίλιος 2002

 

 

Εργασία Πρώτης ομάδας

Θεματική ενότητα : Άνθρωποι, Τίτλος : Ο κυρ-Στέλιος

Θεματική ενότητα : Μαγαζιά, Τίτλος : Ψησταριά

Θεματική ενότητα : Όψεις της πόλης, Τίτλος :Υψηλή τεχνολογία

Θεματική ενότητα : Όψεις της πόλης, Τίτλος :Λεωφορείο

Θεματική ενότητα : Μαγαζιά, Τίτλος :Χαρτοπωλείο

Θεματική ενότητα : Άνθρωποι, Τίτλος : Οι φίλοι μου

 

Πριν δυο μήνες ο κύριός μας, μας έφερε κάτι φωτοτυπίες με το πώς θα βγάλουμε καλές φωτογραφίες. Ο δάσκαλός μας μας έφερε μια φωτογραφική μηχανή  αυτόματη, ξέρετε, Polaroid.

Πιστεύω πως η δικιά μου ήταν μέσα στις καλύτερες. Μια άλλη φορά πήγαμε στα μαγαζιά. Στον δρόμο για τα μαγαζιά σταμάτησα σε ένα φούρνο, εκεί έβγαλα τον κυρ-Στέλιο καθισμένο στα δεξιά του πάγκου, μπροστά από τα ράφια με το ψωμί. Μετά έβγαλα φωτογραφία ένα καινούριο μαγαζί που είχε ανοίξει, με κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικά είδη. Ο καλύτερός μου φίλος, ο Βασίλης πρότεινε σε κάτι παιδιά και σε εμένα, να μας βγάλει μια φωτογραφία όλους μαζί. Ένας φίλος μου -μεγάλος σε ηλικία- έχει ένα βιβλιοπωλείο. Μου είπε πως δεν ήθελε να τον βγάλω φωτογραφία. Στο τέλος όμως τον κατάφερα και τον τράβηξα.

Ένας άλλος φίλος μου, μου ζήτησε να τον βγάλω φωτογραφία στο λεωφορείο με τον θείο μου. Έβγαλα κι άλλες φωτογραφίες. Θα ήθελα να ξανακάνουμε αυτή την εργασία.

Θωμάς Δημητρόπουλος


 

 

 

Ένα όμορφο χόμπι είναι και η φωτογράφηση. Αυτό το κατάλαβα στο πρώτο μάθημα που κάναμε για τη φωτογραφία. Μια μέρα βγήκαμε στο προαύλιο του σχολείου μας με μια αυτόματη φωτογραφική μηχανή και αρχίσαμε να τραβάμε φωτογραφίες. Μερικές από αυτές ήταν καταπληκτικές, οι υπόλοιπες ήταν φανταστικές· δηλαδή ήταν όλες γεμάτες ομορφιά.

Την επόμενη Παρασκευή θα πηγαίναμε στην αγορά για φωτογράφηση μαγαζιών. Με τον κύριο μάς, Διονύση Παρούτσα να μας εξηγεί πως να βγάζουμε φωτογραφίες, ξεκινήσαμε. Η πρώτη μου φωτογραφία ήταν η Αγία Τριάδα. Πολλά παιδιά τραβήξανε αυτό το θέμα. Η δεύτερη και κατά τη γνώμη μου καλύτερη φωτογραφία ήταν το Δημαρχείο μαζί με την πλατεία. Ύστερα μαζί με την ομάδα μου, ανεβήκαμε προς το ΚΤΕΛ. Μετά, η τρίτη μου φωτογραφία ήταν μαζί με τους φίλους μου κάτω από έναν τεράστιο πλάτανο. Την τέταρτή μου φωτογραφία δυστυχώς δεν τη θυμάμαι καθόλου. Πάντως η πέμπτη μου φωτογραφία ήταν το κατάστημα του θείου μου που είναι φωτογράφος! 

Έτσι έκλεισε το μάθημα της φωτογραφίας.

Βασίλης Βούρτσας


 

 

Πριν δυο μήνες ο κύριος μας έφερε μια φωτογραφική μηχανή. Αυτή η μηχανή ήταν αυτόματη και βγάλαμε από μια φωτογραφία ο καθένας. 

Μέσα οι φωτογραφίες είχαν ένα υγρό.

Η μηχανή στο πίσω μέρος έχει ένα φακό που από 'κει μπαίνει πολύ λίγο φως, βγαίνει η φωτογραφία και αποτυπώνεται στο φιλμ.

Μια άλλη μέρα βγήκαμε στην αγορά και βγάλαμε από πέντε φωτογραφίες ο καθένας. Εγώ έβγαλα τον κύριο επιθεωρητή της τράπεζας, την κυρία Γεωργία και άλλες.

Γιάννης Δεληγεωργόπουλος


 

 

Είναι ωραίο να φωτογραφίζεις πράγματα.

Η Τετάρτη τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου, αποφάσισε να κάνει μια έκθεση φωτογραφίας. Στην αρχή ο δάσκαλός μας μας έφερε δύο φυλλάδια. Το πρώτο είχε θέμα "Κρατώντας και στηρίζοντας τη μηχανή" και μας έδειχνε πώς να κρατάμε τη μηχανή. Το άλλο φυλλάδιο είχε τίτλο "μονοοπτικές ρεφλέξ μηχανές" και έδειχνε πώς είναι κατασκευασμένη μια μηχανή. 

Την Παρασκευή που μας ήρθε, ο κύριος μας πήρε μια αυτόματη μηχανή και βγήκαμε στο προαύλιο για να φωτογραφίσουμε. Τις  φωτογραφίες που βγάλαμε, ο κύριός μας, τις πήρε και το Σαββατοκύριακο τις έφτιαξε μέσα σε θήκες που μπορούσαμε να τις κρεμάσουμε στον πίνακα ανακοινώσεων.

Την επόμενη Παρασκευή, ο κύριος μας είπε πως θα κατεβούμε στην αγορά για να φωτογραφίσουμε ότι θέλαμε για την έκθεση που θα κάναμε. Μόλις κατεβήκαμε στην αγορά, ο δάσκαλός μας, μας χώρισε σε τρεις ομάδες και σε κάθε ομάδα έδωσε και μια μηχανή. Μας είπε να πάμε όπου θέλουμε, αλλά να μην απομακρυνθούμε και σε δεκαπέντε λεπτά να είμαστε πάλι στην πλατεία.

Εγώ από την ομάδα μου φωτογράφιζα τελευταίος. Α, ξέχασα να πω πως ο καθένας έβγαζε πέντε φωτογραφίες. Εγώ την πρώτη φωτογραφία που  έβγαλα, ήταν το άγαλμα του Μάρκου Μπότσαρη. 

Από εκεί πήγαμε πάνω, προς τα ταξί όπου τράβηξα τρεις ανθρώπους να μιλάνε και πίσω να είναι πέντε έξι ταξί. Μετά εμείς προχωρήσαμε προς τα κάτω, όπου έβγαλα ένα φίλο μου με τον νονό του. Πιο κάτω έβγαλα μια βιτρίνα, αλλά μπροστά εμφανίστηκε ένας άνθρωπος που έμοιαζε λίγο περίεργα. Εκείνη τη στιγμή εγώ είχα βγάλει τέσσερις φωτογραφίες. Μετά, καθώς προχωράγαμε, τράβηξα την "Πανεμπορική" και αφού είχαν τελειώσει όλα τα παιδιά, φύγαμε για το σχολείο.

Είναι ωραίο να φωτογραφίζεις πράγματα.

Νίκος Γεωργαλής


 

Όταν ο κύριος και τα παιδιά πήγαν να βγάλουν φωτογραφίες εγώ δυστυχώς ήμουν άρρωστος και δεν ξέρω πολλά πράγματα. Αλλά θα σας γράψω για όταν ήμουν εδώ και βγάλαμε τις αυτόματες φωτογραφίες. Εγώ έβγαλα φωτογραφία  τον Γιώργο Παπακωσταντίνου που είναι και φίλος μου. Τώρα να σας μιλήσω για τη φωτογράφηση. Εμένα μου αρέσει να γίνω φωτογράφος. Αυτό είναι το όνειρό μου. Έχω αγοράσει μόνος μου μια φωτογραφική μηχανή, ΣΟΝΥ που έκανε εκατό ευρώ.

Γιώργος Μιχαλόπουλος


 

 

Πριν μερικές μέρες έφερε ο κύριος κάτι φωτογραφικές μηχανές και μας έδειξε πώς λειτουργούν. Μας εξήγησε τα βασικά. Μια μέρα μάλιστα κατεβήκαμε στην αγορά. Εβγάλαμε φωτογραφίες. Πήγαμε παντού, διασκεδάσαμε και ασχοληθήκαμε με κάτι. Μπήκαμε σε μαγαζιά, τράπεζες και περίπτερα. Μετά γυρίσαμε στο σχολείο και τις είδαμε.

Πριν από αυτό όμως είχαμε βγει στο προαύλιο του σχολείου για φωτογραφίες. Μας είχε φέρει μάλιστα ο κύριος μια αυτόματη φωτογραφική μηχανή. Εβγάλαμε παιδιά, τάξεις, τοπία και πολλά άλλα.

Θυμάμαι ότι μας είχε πει ο κύριος για έναν άνθρωπο που ήθελε να πάρει μπογιά για να βάψει τα κάγκελα της αυλής του. Πήγε στην αγορά, πήρε μπογιά, αλλά δεν ήξερε τι μπογιά ήταν. Μόλις όμως έβαψε τα κάγκελα αυτά έγιναν μαύρα γιατί τα είδε ο ήλιος. Πήγε στο μαγαζάτορα και του είπε αυτά που έγιναν. Ο μαγαζάτορας δεν ήξερε τι να του πει. Έτσι πήγε σπίτι του, έβαψε ένα κάγκελο και το έβαλε στο συρτάρι του γραφείου του. Έβαψε άλλο ένα και το έβαλε πάνω στο γραφείο του. Μετά από μέρες πήγε, τα είδε και πρόσεξε πως αυτό που δεν το έβλεπε ο ήλιος έμεινε όπως και πριν. Το άλλο όμως μαύρισε επειδή είχε φως πάνω στο γραφείο. Από τότε ανακάλυψε τη φωτογραφία, με κάτι άλλα πειράματα. 

Γιάννης Τσούμας


 

 

 

Πριν από πολλές βδομάδες ο κύριος μας έφερε πολλές φωτογραφικές μηχανές κι έτσι εξελίχτηκαν όλα. Μας έδειξε πολλά πράγματα για τις φωτογραφίες. Μια Παρασκευή μερικά παιδιά έφεραν φωτογραφικές μηχανές. Αμέσως ξεκινήσαμε για την αγορά. Βγάλαμε όλοι από πέντε φωτογραφίες. Ήταν όλες υπέροχες. Κάναμε δύο ώρες να τελειώσουμε. 

Τη Δευτέρα, τελευταία βδομάδα πριν το Πάσχα, έφερε τις φωτογραφίες και μας είπε ότι ήταν όλες εκπληκτικές. Την Τρίτη μας έδωσε τα χαρτιά να κόψουμε και να τα πάμε, αλλά μετά άρχισε εκείνη η ίωση και έκλεισε το σχολείο. Τη Δευτέρα, μετά από την Κυριακή του Θωμά αρχίσαμε τα μαθήματα και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε και να κολλάμε. Ο κύριος τα έφτιαξε πιο καλά και τώρα τα κολλάει για να τα βάλει στο Ιντερνετ, για να το δείτε εσείς και να τελειώσει αυτό το μεγάλο και επίμονο έργο.

Νίκος Μακρής


  

Όταν πήγαμε στην πλατεία όλη η τάξη βγάλαμε από πέντε φωτογραφίες. Βγάλαμε και στο σχολείο - το κάθε θρανίο από μία φωτογραφία. Στο σχολείο η φωτογραφική μηχανή ήταν αυτόματη. Στην πλατεία, η πρώτη μου φωτογραφία ήταν το ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ. Εκεί έβγαλα και την δεύτερη φωτογραφία, όλη την τάξη μπροστά στο Δημαρχείο. Η τρίτη φωτογραφία ήταν ο νονός μου και η τελευταία ήταν η γιαγιά μου. Όμως ένα παιδί έκανε μια φωτογράφηση παραπάνω.

Εκείνη την ημέρα περάσαμε πολύ ωραία.

Θεοδόσης Ζιωζιός


 
 

Βιβλιογραφική αναφορά:

Παρούτσας Δ.,Κ., (2002) Project  Φωτογραφία : Ανακαλύπτω, μαθαίνω, χειρίζομαι , ανακτήθηκε την από http://paroutsas.jmc.gr/project/index.htm

 
     
     
 
 
  Σημείωση :
 Όλα τα παραπάνω καθώς και οι υπόλοιπες πληροφορίες, σχετικά με τη φωτογραφία περιέχονται στο "Βιβλίο της Έγχρωμης Φωτογραφίας" του Adrian Bailay & Adrian Holloway, εκδόσεις Grapholine, Trilofos, Thessalonikiείναι και είναι copyright της Dorling Kindesley Limited, London, από το 1979. Για την ελληνική γλώσσα και για όλο τον κόσμο © 1983, Σταύρος Μωρεσόπουλος. Στην ιστοσελίδα αυτή παρέχονται ενδεικτικά ως βιβλιογραφία στην παρούσα ακαδημαϊκή εργασία και έχουν έννοια απλής αναφοράς στο συγκεκριμένο βιβλίο.
 
     
     
 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ

 Καθημερινή Διδακτική
[Η λειτουργία του Μονοθέσιου Σχολείου] [Η διδακτική των μαθημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία] [Κατανομή του χρόνου στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία] [Προγραμματισμός ευέλικτης ζώνης και ένταξη στο πρόγραμμα] [Η διατήρηση της Πειθαρχίας στην τάξη] [Υπολογισμός κανονικής προϋπηρεσίας] [Πρόγραμμα υπολογισμού προϋπηρεσίας ωρομισθίων] [Πρόγραμμα υπολογισμού κατανάλωσης υγρών καυσίμων]
 Αυτόνομες Ενότητες
[Πελοποννησιακός Πόλεμος:  Βραβευμένο Παιχνίδι] [Τουριστικός Οδηγός Ευρυτανίας] [Ναρκωτικά: Πρόληψη και αντιμετώπιση] [Αρχές Γλωσσολογίας] [Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί] [Ο ρόλος της οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού] [Πρώτες Βοήθειες] [Σχέδια Μαθημάτων για την προαγωγή της προστασίας των παιδιών] [Υπολογισμός Μορίων: Ποια σχολή να διαλέξω;] [Υπολογισμός Αναγνωσιμότητας Κειμένων]
 Επιστημονικά   Θέματα
[Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας] [Διδακτική της Γλώσσας] [Πειράματα και διευκρινήσεις στα Φυσικά] [Διδακτική της Ιστορίας] [Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης] [Οδηγός για τη σύνταξη ενός βασικού δοκιμίου] [Διδακτική των Φυσικών Επιστημών] [Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης] [Γίνετε ποιητές: Στοιχεία στιχουργικής] [Υπολογιστής Αναγνωσιμότητας Κειμένων[Συγκριτική Παιδαγωγική ] [Μια έρευνα πάνω στη γνωστική ανάπτυξη] [Ψυχολογία] [Ειδική Αγωγή] [Στασιμότητα και απόρριψη του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο] [Αλλαγές στην ταυτότητα του παιδιού και του εφήβου] [Εκπαίδευση και γνωστικές αλλαγές στη Μέση Παιδική Ηλικία] [Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες στη γλωσσική ανάπτυξη] [Η υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Νηπιαγωγείο ] [Διαφορές συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ] [Εκπαίδευση ενηλίκων: Προβλήματα και θεωρητικές απόψεις] [Αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό] [Επιθετικότητα στο σχολείο] [Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση:  Η μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία]
Ύλη για Διδασκαλεία & Εξετάσεις
[Εξεταστέα Ύλη  για τα Διδασκαλεία ] [Σημειώσεις Διδακτικής] [Σημειώσεις Ψυχολογίας] [Σημειώσεις Λογοτεχνίας ] [Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης] [Τι σημαίνει διαχείριση της Αλλαγής] [Η ψυχολογία των κινήτρων]
Ευέλικτη Ζώνη
[Θεωρητικό Υπόβαθρο] [Η Ευέλικτη Ζώνη στο Νηπιαγωγείο] [Τα προαιρετικά προγράμματα γενικά] [Σχέδιο Εργασίας:] [Φωτογραφία] [Σχέδιο Εργασίας: Ο μήνας Ιανουάριος] [Σχέδιο Εργασίας: "ΑΓΓΕΙΑ: Από το χτες στο σήμερα"] [Σχέδιο Εργασίας: Η δημιουργία των Εποχών του Έτους ] [Σχέδιο Εργασίας: Οι σεισμοί στον τόπο μου] [Μάθετε τον κώδικα Μορς] [5 ρώσικα παραμύθια σε εικονογράφηση Ιβάν Μπιλίμπιν]
Διάφορα τεστ κουίζ και παιχνίδια
[Παιχνίδια - Διάφορα Χρήσιμα- Τεστ Ευφυΐας και προσωπικότητας]
 
 

Επισκέψεις από 1-1-2005: