Καλωσορίσατε!!

 

Σε αυτόν τον διαδικτυακό τόπο θα βρείτε κείμενα που αφορούν την Παιδαγωγική και την Ψυχολογία τα οποία μπορεί να φανούν χρήσιμα για τους φοιτητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων αλλά και για τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ

Παράλληλα, έχουν προστεθεί σημειώσεις από την φοίτησή μου στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, την διετία 2005 - 2007, καθώς και οι εργασίες μου κατά τη διάρκεια φοίτησής μου στο ΕΑΠ από το 2007 μέχρι το 2011. Για τα κείμενα που είναι παρμένα από βιβλία καθηγητών υπάρχει ευθεία αναφορά στους συγγραφείς τους και για πολλά από αυτά έχω την προφορική άδεια. Για όσα δεν την έχω παρακαλώ να θεωρηθούν ως βιβλιογραφική αναφορά και σε περίπτωση που υπάρχουν αντιρρήσεις αρκεί ένα μέηλ ενημέρωσης για να κατεβούν αμέσως.

Εκτός από τη δική μου δουλειά, εντούτοις, υπάρχουν κείμενα κάποιων συναδέλφων που δεν θέλησαν να τα κρατήσουν για τους εαυτούς τους και προτίμησαν να τα εκθέσουν στον παγκόσμιο ιστό.

Αν κι εσείς έχετε κάποια εργασία, μια πτυχιακή, ένα άρθρο που νομίζετε ότι πρέπει να δημοσιευτεί, μη διστάσετε να μου το στείλετε. Θα το αναρτήσω με μεγάλη ευχαρίστηση. Μπορείτε να το επικαλεστείτε σε κάποια κρίση ως συνεκτιμώμενο κριτήριο, αφού η επισκεψιμότητα έχει φτάσει πια τις 5.000 επισκέψεις την ημέρα!

Φυσικά, θα ανέβει και το πρεστίζ της ιστοσελίδας, αυξάνοντας κι άλλο τους επισκέπτες της, αλλά αυτό θα είναι η ...δική μου ανταμοιβή. Μακάρι βέβαια να μπορούσε να μεταφραστεί και σε χρήμα, αλλά... :-(

Υπάρχουν επίσης σελίδες σχετικές με την καθημερινή πρακτική στο σχολείο, ως «απαύγασμα» της εμπειρίας μου, σχετικές με τη αξιολόγηση των μαθητών, τη διδασκαλία της έκθεσης, τη διαχείριση των μονοθέσιων σχολείων, την Ευέλικτη Ζώνη και τη Διατήρηση της Πειθαρχίας στην Τάξη.

Η Σελίδα με θέμα τον Πελοποννησιακό Πόλεμο είναι μετάφραση μιας αγγλικής εργασίας, χρήσιμης στην τάξη και βραβευμένης διεθνώς. Προς μεγάλη έκπληξή μου, -και χαρά- είδα να προτείνεται το συγκεκριμένο τμήμα ως εγκεκριμένη διαθεματική δραστηριότητα στο βιβλίο της Ιστορίας της Δ΄ Τάξης!

Μπορείτε να περιηγηθείτε εικονικά την Ευρυτανία μέσα από έναν αρκετά δουλεμένο τουριστικό οδηγό.

Στη σελίδα για το Μονοθέσιο Σχολείο υπάρχουν πολλά υποδείγματα εγγράφων για τη λειτουργία των σχολείων.

Το ανέλπιστο κλου όμως ήταν τα τεστ ευφυΐας, προσωπικότητας και επαγγελματικού προσανατολισμού, τα οποία μου έχουν φέρει πάνω από 50.000 επισκέπτες το μήνα! Αν θέλετε μπορείτε να μπείτε κι εσείς στις στατιστικές :-). Έτσι, χρόνο με το χρόνο και καθώς οι επισκέπτες του σάιτ έπαψαν να είναι μόνο εκπαιδευτικοί, έβαλα και κάποιες εφαρμογές γενικότερου ενδιαφέροντος, κάποια τεστάκια, κουίζ, διάφορα προγράμματα που έχουν να κάνουν με την αριθμολογία και ότι άλλο άπτονταν των ενδιαφερόντων μου και υπέθεσα ότι θα ενδιαφέρουν και άλλους.

Αυτός ο δικτυακός τόπος από το 2001 που εγκαταστάθηκε, δέχτηκε εκατομμύρια επισκέπτες. Εύχομαι ο καθένας να βρήκε αυτό που έψαχνε...

Τμήμα I: Διασκέδαση - Χόμπι - Προγραμματισμός

Παιχνίδια - τεστ - προβλέψεις

Στο τμήμα I, μπορείτε να βρείτε μερικές ενδιαφέρουσες εφαρμογές για να περάσετε ευχάριστα την ώρα σας. Θα πάρετε προβλέψεις με χαρτιά, με άστρα, με αριθμούς, με τις γραμμές του χεριού,  με ότι τραβάει η όρεξή σας! Και κυρίως τζάμπα!!!

Επίσης μπορείτε να παίξετε κρεμάλα, να δείτε πότε πέφτει το Πάσχα, μέχρι το 2500, να βρείτε τη βιολογική ηλικία και το προσδόκιμο ζωής σας, να κάνετε τεστ ευφυΐας για ενήλικες και για παιδιά, τεστ  προσωπικότητας, επαγγελματικού προσανατολισμού, ακόμα και να μάθετε τον κώδικα Μορς! Για όλα αυτά τα καλούδια, κάντε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο.

Υπολογισμός Μορίων Πανελλαδικών & Δημιουργία Μηχανογραφικού

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ!!!

Ένα μοναδικό πρόγραμμα για να σας βοηθήσει να επιλέξετε σωστά όταν φτιάξετε το Μηχανογραφικό σας (εσείς οι ίδιοι, τα παιδιά σας, τα ανίψια σας ή οι μαθητές σας). Ταξινομεί τις σχολές ανάλογα με τα ενδιαφέροντά σας, την απόσταση από την πόλη που μένετε και ένα σωρό άλλες παραμέτρους. Μπορείτε να απορρίψετε όσες σχολές δεν σας αρέσουν και να αναδιατάξετε τον πίνακα, έτσι ώστε όταν μπείτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου για να το καταθέσετε να είστε πανέτοιμοι!

Τμήμα IΙ: Γενικές Ενότητες

Στο τμήμα ΙI, οι συνδέσεις δεν οδηγούν σε μονές ιστοσελίδες αλλά σε ολοκληρωμένες ενότητες σχετικές με το θέμα στο οποίο αναφέρονται.

Για τον λόγο αυτό είναι πιθανόν να μην υπάρχει πλήρης περιγραφή στην περίληψη των θεμάτων και μπορεί να χρειαστεί μια μικρή περιήγηση πριν αποκτήσετε ολοκληρωμένη άποψη για το περιεχόμενό τους.

Ο Φάκελος Εργασιών Μαθητή ως μέσο αυθεντικής αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

ΟΛΟΚΛΗΡΟ το μεταπτυχιακό μου στο ΕΑΠ, με θέμα που άπτεται σχεδόν όλων των παιδαγωγικών ζητημάτων. Όσοι και όσες από εσάς συμμετείχαν στην υλοποίησή του απαντώντας στο ερωτηματολόγιο, μπορείτε τώρα να δείτε το αποτέλεσμα των... κόπων σας :) Όποιος/α ενδιαφέρεται για τα προγράμματα στατιστικής που κατασκεύασα ειδικά για το μεταπτυχιακό, ας στείλει ένα μέηλ.

Πόσο έξυπνοι είστε; Θεωρία και τεστ

Έχει την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα!

Μερικά σχόλια πάνω στις τελευταίες ανακαλύψεις της επιστήμης που εξετάζει την ανθρώπινη νόηση καθώς και δύο τεστ νοημοσύνης, ένα για παιδιά και ένα για ενήλικες.

Το τεστ για ενήλικες γίνεται στον υπολογιστή. Το τεστ για παιδιά μπορεί να τυπωθεί και να μοιραστεί στην τάξη. Υπάρχει επίσης ένα τεστ προσωπικότητας που έχει σχέση με τη συναισθηματική ευφυΐα.

Υπάρχει επίσης μια νεότερη προσθήκη με τεστ ευφυΐας με σχήματα. Δοκιμάστε τα και αποδείξτε στον εαυτό σας τις δυνατότητές σας!

Τεστ προσωπικότητας

Ένα ευχάριστο παιχνιδάκι που θα σας διευκολύνει να ανακαλύψετε τις δύσκολες πτυχές του χαρακτήρα σας και να απαλλαγείτε από αυτές!

Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού ΤΡΙΟΔΟΝ

Το δεύτερο σε επισκεψιμότητα τμήμα του σάιτ

Ένα επιστημονικό  τεστ, με πλήρη καθοδήγηση στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, την επιλογή κατεύθυνσης ή την εμπεριστατωμένη ενημέρωση για αλλαγή ή επιλογή επαγγέλματος.

Τεστ προσωπικότητας Χόλαντ

Αυτό το τεστ βασίζεται στη θεωρία του John Holland για τον τρόπο επιλογής της σταδιοδρομίας. Είναι η πιο γνωστή και η πιο μελετημένη θεωρία για το θέμα αυτό και χρησιμοποιείται από τους περισσότερους συμβούλους επαγγελματικού Προσανατολισμού παγκοσμίως.

Μόλις ολοκληρώσετε αυτό το τεστ, θα έχετε μια ανάλυση για το τι σημαίνει το σκορ σας και πώς αυτά τα αποτελέσματα μπορούν να σας βοηθήσουν στην επιλογή της καριέρας σας.

Πελοποννησιακός Πόλεμος:  Βραβευμένο Παιχνίδι

Οι δάσκαλοι του σχολείου Sneith της Αγγλίας έκαναν μια εκπληκτική δουλειά πάνω σ' αυτό το θέμα και προτάθηκαν για βράβευση μαζί με την ιστοσελίδα του BBC! Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί στην τάξη, στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Υπάρχει και σε μορφή "*.doc", για όποιον θέλει να το τυπώσει. Εδώ είναι μεταφρασμένο στα Ελληνικά.

Προτείνεται στο βιβλίο του δασκάλου της Δ΄ τάξης !!!

Ναρκωτικά: Πρόληψη και αντιμετώπιση

Πρόκειται για μια εκτεταμένη εργασία σχετικά με την πρόληψη των ναρκωτικών, την κατάρριψη κάποιων μύθων σχετικά με αυτά και έναν οδηγό για τα "πρέπει" και τα "μη" που είναι απαραίτητα για τον υποψιασμένο γονιό ή δάσκαλο.

Τουριστικός Οδηγός Ευρυτανίας

Πλήρης τουριστικός οδηγός της Ευρυτανίας, με πρόσφατα στοιχεία. Προτείνονται εκδρομές στα περίχωρα και υπάρχει και λίστα αξιοθέατων με αρκετά ιστορικάστοιχεία και φωτογραφίες.

Αρχές Γλωσσολογίας

Είναι η πτυχιακή εργασία αποφοίτου του Παιδαγωγικού τμήματος. Έχει ενδιαφέρον αφού ασχολείται με τις απαρχές των γλωσσών, την σημειολογική τους αξία κτλ.

Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί

ΟΛΟΙ οι χοροί της Ελλάδας, με σχεδιαγράμματα των βημάτων τους, ιστορικά στοιχεία και κοινωνιολογικές προεκτάσεις.

Ο ρόλος της οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού

Είναι η πτυχιακή εργασία αποφοίτου του Παιδαγωγικού τμήματος. Ενδιαφέρουσες απόψεις σχετικά με το τρίγωνο "παιδί - οικογένεια - σχολείο"

Πρώτες Βοήθειες

Πλήρης οδηγός για το τι πρέπει να κάνουμε σε καταστάσεις κινδύνου όπως π.χ σε περιπτώσεις πνιγμού, ηλεκτροπληξίας, τραυματισμού κλπ. Περιέχονται σχήματα και υπάρχει ειδικό κεφάλαιο διδασκαλίας της τεχνητής αναπνοής και της καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης.

Σχέδια Μαθημάτων για την προαγωγή της προστασίας των παιδιών

ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ

Περιλαμβάνουν μια ενεργό εκπαιδευτική προσέγγιση, δίνοντας έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων μέσα από την εργασία σε ομάδες, καθώς και μια ποικιλία ασκήσεων και δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη. Όλο το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και είχε εκδοθεί αρχικά από το ΚΕΘΕΑ, το 1998, σε ειδικές κάρτες, από τις οποίες και μεταφέρθηκε στην παρούσα ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που υπάρχει θέμα πνευματικών δικαιωμάτων, παρακαλώ να ενημερωθώ, ώστε να το αποσύρω καθώς δεν υφίσταται στόχος εμπορικής εκμετάλλευσης.

Επιθετικότητα στο σχολείο - Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση

Τα περιεχόμενα αυτής της ιστοσελίδας βασίζονται στα πορίσματα έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε από ομάδα κοινωνικών επιστημόνων του Π.Ι. στο πλαίσιο του Β' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και είχε ως σκοπό την καταγραφή της μαθητικής σχολικής βίας και διαμαρτυρίας καθώς και των συνθηκών που τις προκαλούν.

Μεταξύ των διαπιστώσεων της έρευνας είναι και ο καθοριστικός ρόλος που διαδραματίζουν το σχολικό κλίμα, η σχολική διοίκηση και οι παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών στην αναχαίτιση ή την εκδήλωση της βίαιης συμπεριφοράς από τους μαθητές.

Τμήμα ΙΙI: Καθημερινή Διδακτική Πρακτική

Η διατήρηση της Πειθαρχίας στην τάξη

Original :-)

Κατάθεση προσωπικής εμπειρίας και τρόποι αποφυγής του μεγάλου προβλήματος της "φασαρίας" στην τάξη. Ο "δωδεκάλογος" της καθημερινότητας. Πλήρης οδηγός για την αντιμετώπιση των διάφορων "σκοπέλων".

Η λειτουργία του Μονοθέσιου Σχολείου

ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Πώς λειτουργεί το μονοθέσιο;

Πώς βγαίνουν τα ένσημα της καθαρίστριας;

Πώς γίνονται τα μαθήματα σε κύκλους;

Διάφορες άλλες ενδιαφέρουσες και χρήσιμες πληροφορίες

Η διδακτική των μαθημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία

Πλήρης εισήγηση του Σχολικού Συμβούλου Π.Ε. Γιάννη Λαζαρίδη με αναφορά στη μεθοδολογία  τις σιωπηρές εργασίες καθώς και κάποιες πρακτικές συμβουλές

Κατανομή του χρόνου στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία

Πίνακες βάσει των οποίων θα κατασκευάσετε το πρόγραμμα του σχολείου σας.

Προγραμματισμός ευέλικτης ζώνης και ένταξη στο πρόγραμμα

Όλο το απόσπασμα από τα ΔΕΠΠΣ που αναφέρεται στον τρόπο λειτουργίας της Ευέλικτης Ζώνης στο Δημοτικό Σχολείο. Το απόσπασμα μπορεί να φανεί χρήσιμο και σε άλλες περιπτώσεις καθώς περιέχονται σ' αυτό πίνακες με τον τρόπο που κατανέμονται οι ώρες και τα μαθήματα στα 1/θ, 2/θ, 3/θ, 4/θ, 5/θ και 6/θ Δημοτικά.

Υπολογισμός κανονικής προϋπηρεσίας

Αν θέλετε να βρείτε πόση προϋπηρεσία έχετε σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να η λύση! Απλά δηλώστε το πότε διοριστήκατε και πότε απολυθήκατε και θα έχετε -ως εκ θαύματος- την προϋπηρεσία σας σε έτη, μήνες και μέρες. Ρε τι σου είναι η τεχνολογία...

Υπολογισμός προϋπηρεσίας ωρομισθίων

Online πρόγραμμα για υπολογισμό των μορίων συνθηκών διαβίωσης και την προϋπηρεσία τόσο για μισθολογική όσο και για βαθμολογική εξέλιξη. Η εφαρμογή για ένα μεγάλο διάστημα ήταν στην πρώτη σελίδα του alfavita.gr !!!!

Αυτόματη δημιουργία τεστ μαθηματικών

Η εφαρμογή παρέχει τις εξής δυνατότητες:

  1. Κατασκευή κυριολεκτικά εκατομμυρίων απλών ασκήσεων των 4 πράξεων
  2. Κατασκευή χιλιάδων απλών προβλημάτων για όλες τις τάξεις.
  3. Επιλογή επιπέδου δυσκολίας
  4. Αυτόματη ή χειροκίνητη επιλογή από 1000 προβλήματα για όλες τις τάξεις
  5. Επιλογή εμφάνισης ή όχι των λύσεων και της θεωρίας
  6. Κι όλα αυτά ΔΩΡΕΑΝ!!!

Ετυμολογικό και ορθογραφικό λεξικό

Βρείτε πώς γράφεται και από πού προέρχεται η κάθε λέξη. Γρήγορη εφαρμογή με χρήση τεχνητής ευφυΐας και ιδιαίτερα διαισθητικό interface

Ελληνική εγκυκλοπαίδεια

Περιέχει πάνω από 12.000 λήμματα, αν και πολλές εγγραφές είναι παρωχημένες. Ωστόσο είναι πολύ χρήσιμη για εύρεση υλικού για το Δημοτικό. Επίσης συνδυάζεται με το ενσωματωμένο ετυμολογικό και ερμηνευτικό λεξικό για πρόσθετο πλούτο πληροφοριών για κάθε λέξη

Αξιολόγηση Α2 των εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ. 1 του ν. 4823/2021 και την υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.1.2023 (Β' 388) ΚΥΑ, η αξιολόγηση του πεδίου Α2 (παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης), διενεργείται από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Στη σελίδα αυτή θα βρείτε ένα πλήθος επί μέρους δεξιοτήτων ώστε να γίνει η αξιολόγησή σας περισσότερο αναλυτική, δίκαιη και... βιώσιμη

Τμήμα ΙV: Επιστημονικά  Εκπαιδευτικά Θέματα  κατά Γνωστικό Πεδίο

ΓΛΩΣΣΑ & ΕΚΦΡΑΣΗ

Υπολογιστής Αναγνωσιμότητας Κειμένων

Μήπως δημοσιογραφείτε; Μήπως γράφετε κείμενα που απευθύνονται σε ευρύ κοινό; Έχετε δικό σας blog;  Μήπως αναρωτιέστε αν αυτά που γράψατε αγγίζουν τους αναγνώστες σας; Τότε θα εκπλαγείτε δοκιμάζοντας αυτόν τον online υπολογιστή ευκολίας αναγνωσιμότητας ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (!!!), τα αποτελέσματα του οποίου είναι πραγματικά εντυπωσιακά!!! Χώρια που υπάρχει ολόκληρη η θεωρία περί αναγνωσιμότητας κειμένων, για χρήση σε επιστημονικές εργασίες...

Διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας

Σημειώσεις από τα τα τρία βιβλία του Θανάση Νάκα με τίτλο "Γλωσσοφιλολογικά", εκδ. Παρουσία. Περιέχονται σχηματικά τα στοιχεία για τα "προτασιακά επιρρήματα" και άλλα θέματα  χρήσιμα για τις εξετάσεις των εκπαιδευτικών που διοργανώνει το ΑΣΕΠ

Διδακτική της Γλώσσας

Από το βιβλίο "Διδακτική Γλώσσας και κειμένων" του Αθ. Παπά

Περιέχονται σημειώσεις σχετικές με την διδασκαλία του λεξιλογίου, των εκθέσεων, των μοντέλων διδασκαλίας κλπ

Οδηγίες για τη διδασκαλία της έκθεσης

Είδη εκθέσεων, συνηθισμένα λάθη, Σχεδιάγραμμα

Οδηγός για τη σύνταξη ενός βασικού δοκιμίου

Σας έβαλε ο καθηγητής μια εργασία; Θέλετε να γράψετε ένα άρθρο σ' ένα περιοδικό; Φάγατε τον τόπο στο ίντερνετ και δε βρήκατε τίποτα να αντιγράψετε; Μην ανησυχείτε. Ακολουθώντας μερικά βασικά βήματα, θα μπορέσετε να φτιάξετε μόνοι σας μια καταπληκτική εργασία. Κάντε απλά κλικ και ξεκινήστε

Διδακτική της Ιστορίας

Από το Βιβλίο του Γεωργ. Ν. Λεοντσίνη "Διδακτική της Ιστορίας"

Πώς διδάσκεται το ιστορικό μυθιστόρημα; Πώς οργανώνεται η διδασκαλία ενός θέματος τοπικής ιστορίας; Ποια η αναγκαιότητα του μαθήματος;

Σημειώσεις Λογοτεχνίας

Όλη η πορεία της Ελληνικής Λογοτεχνίας, τα ρεύματα, οι τάσεις, βιογραφικά των συγγραφέων κλπ, από το 1800 και έπειτα. Δυστυχώς δεν είχα διαβάσει καλά την περίοδο της Νέας Παιδικής Λογοτεχνίας, οπότε δεν υπάρχουν  σημειώσεις γι' αυτή την περίοδο (από το 1970 και μετά). Και επίσης δυστυχώς όταν έγραφα εξετάσεις έπεσε ο... Μάνος Κοντολέων. Ευτυχώς όμως,  λίγες μέρες πριν, στο σχολείο, είχα διδάξει δικό του κείμενο από το καινούριο ανθολόγιο, για να αποδειχθεί για μια ακόμη φορά, πως όποιου του μέλλει να πνιγεί, ποτέ του δεν πεθαίνει!

Ρωμαίος και Ιουλιέτα

Η παρούσα μετάφραση του σαιξπηρικού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», προέκυψε ως ένα δημιουργικό παιχνίδι συνδιάλεξης με την Ιστορία. Οι περισσότερες από τις μεταφράσεις που μπόρεσα να εντοπίσω, αντιμετώπιζαν το αρχικό κείμενο είτε παραφράζοντάς το, είτε μεταφράζοντάς το πιστά, χάνοντας έτσι την ομορφιά του πρωτοτύπου. Εξ άλλου είναι πασίγνωστο ότι οι μεταφράσεις είναι σαν τις γυναίκες. Όταν είναι ωραίες δεν είναι πιστές και όταν είναι πιστές δεν είναι ωραίες (Edmond Jaloux, 1878-1949, Γάλλος συγγραφέας). Στο συγκεκριμένο έργο, η η ομοιοκαταληξία, παίζει σημαντικότατο ρόλο, καθώς είναι αυτή που δημιουργεί τα σονέτα τα οποία αποτελούν και την καινοτομία που εισήγαγε το έργο στην δραματουργία της εποχής του. Κατά συνέπεια, θεωρήθηκε σκόπιμο η ομοιοκαταληξία αυτών των στίχων να τηρηθεί επακριβώς και στην απόδοσή τους στα ελληνικά.

Κανόνες Στιχουργικής

Ένα κείμενο του Θρασύβουλου Σταύρου, που βρέθηκε στα χέρια μου μέσα από φωτοτυπίες και αξίζει τον κόπο να του ρίξετε μια ματιά. Εκατοντάδες επίδοξοι ποιητές το έχουν διαβάσει στα χρόνια που είναι αναρτημένο σε αυτή την ιστοσελίδα. Γιατί όχι κι εσείς;

Η φόνισσα

Όλο το κείμενο του σπουδαίου έργου του Παπαδιαμάντη σε πολυτονικό κείμενο και στην αρχική του γλώσσα, με παράλληλη απόδοση στα νεοελληνικά. Ο καλύτερος τρόπος για να το απολαύσει ο καθένας, ανεξάρτητα από το γλωσσικό του υπόβαθρο.

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Πειράματα και διευκρινήσεις στα Φυσικά

Αναφέρονται διάφορα πειράματα της Φυσικής της Ε' και της Στ' τάξης, που μπορεί να γίνουν με πολύ απλά μέσα.

Επίσης ερμηνεύονται διάφορα φυσικά φαινόμενα για τα οποία μερικές φορές δημιουργούνται παρανοήσεις τόσο από τους μαθητές όσο και από τους διδάσκοντες.

Οι παρανοήσεις αυτές οφείλονται τις περισσότερες φορές σε ήδη εδραιωμένες "ιδέες" των παιδιών ή και δικές μας που είναι δύσκολο να εξαλειφθούν παρά μόνο με το πείραμα και την προσωπική εμπειρία

Διδακτική των Φυσικών Επιστημών

Από το βιβλίο του  Παναγιώτη Κόκκοτα "Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Φυσ. Επιστημών".

Το Διδακτικό Μοντέλο της Εποικοδομιστικής προσέγγισης, Τι είναι ο κονστρουκτιβισμός, Τί είναι οι ιδέες των μαθητών κλπ.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ & ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Μια έρευνα πάνω στη γνωστική ανάπτυξη

Φαινόμενα κατοπτρικής αναστροφής στην παιδική επιδερμική  αντίληψη και γραφή

Το κείμενο είναι μετάφραση μιας εργασίας για κάποια συνάδελφο νηπιαγωγό που το χρειάστηκε όταν έκανε εξομοίωση στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, νομίζω. Για να πω την αλήθεια δεν πολυκατάλαβα πού μπορεί να χρησιμεύσουν τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας, είναι πάντως  ενδιαφέροντα. Αν δυσκολευτείτε στην κατανόηση του κειμένου αυτό οφείλεται στη διπλή μετάφραση από τα Ιαπωνικά στα Αγγλικά κι από εκεί στα Ελληνικά.  Είναι και το θέμα μπερδεμένο...

Ψυχολογία

Από το βιβλίο του Εμ. Κολιάδη "Γνωστικές Θεωρίες". Θεωρίες του Παυλόφ, του Σκίνερ του Μπαντούρα κλπ.

Σημειώσεις Ψυχολογίας

Οι σημειώσεις αυτές προέρχονται από τα 4 πρώτα βιβλία του Εμμανουήλ Κολιάδη τα οποία αναφέρονται στις διάφορες θεωρίες μάθησης, καθώς και από το 5ο που συνδυάζει τα τελευταία ευρήματα της παιδαγωγικής ψυχολογίας.

Οι σημειώσεις αυτές αποτελούν συνέχεια του συνδέσμου της προηγούμενης ενότητας με τίτλο "Ψυχολογία"

Στην πραγματικότητα, μαθαίνοντας καλά αυτές τις σημειώσεις είναι κάποιος εξαιρετικά προετοιμασμένος, να απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση, αρκεί φυσικά να διαθέτει και κάποιο απαραίτητο υπόβαθρο. Μην ανησυχείτε, υπάρχουν κι εδώ... μνημονικοί ενδείκτες!

Σημειώσεις Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας

Η διαπολιτιστική (διαπολιτισμική) ψυχολογία είναι ένας νέος σχετικά κλάδος της ψυχολογίας και διδάσκεται με ιδιαίτερη επιτυχία σε Ελληνικά Πανεπιστήμια. Εντούτοις πολλοί φοιτητές χάνονται στο πλήθος των συγγραμμάτων που πρέπει να μελετήσουν

Η ιστοσελίδα αυτή, χωρίς να διεκδικεί δάφνες επιστημονικής πρωτοτυπίας, συγκεντρώνει μερικές επισημάνσεις και αποσπάσματα από τα σημαντικότερα βιβλία στον χώρο, παρέχοντας ένα ευσύνοπτο εγχειρίδιο 50 περίπου σελίδων, για να διευκολύνει την μελέτη κα την κωδικοποίηση όσων πρέπει να γνωρίζει κάποιος που θα εξεταστεί στο μάθημα αυτό. Επίσης, όπως ισχύει για κάθε σύγγραμμα που σέβεται τον εαυτό του και απευθύνεται σε φοιτητές, στην Ελλάδα, παρέχεται έτοιμο και το σχετικό σκονάκι το οποίο στην περίπτωση αυτή ονομάζεται... Γρήγορη επανάληψη βασικών εννοιών Διαπολιτιστικής Εκπαίδευσης!

Αλλαγές στην ταυτότητα του παιδιού και του εφήβου

Η δεκαετία που καταλαμβάνει το ηλικιακό διάστημα από τα 8 μέχρι τα 18 έτη της ανθρώπινης ζωής, είναι ιδιαίτερα σημαντική σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση της "αίσθησης του εαυτού". Το χρονικό αυτό διάστημα χωρίζεται συμβατικά σε δύο περιόδους, την Μέση Παιδική Ηλικία και την Εφηβεία. Παρ' όλο που οι διάφορες γνωστικές και βιολογικές αλλαγές που συντελούνται στην κάθε μία είναι διαφορετικές, εντούτοις, σε ότι αφορά την διαμόρφωση της αίσθησης του εαυτού, η εξέλιξη είναι ενιαία και αλληλοσυμπληρούμενη, με τρόπο ώστε τα όρια να συγχέονται. Στα πλαίσια του άρθρου επιχειρείται μια προσέγγιση του τρόπου με τον οποίο τόσο οι εξωτερικοί όσο και οι εσωτερικοί παράγοντες επιδρούν στη διαμόρφωση της αυτοαντίληψης, της ταυτότητας και εν τέλει της συνολικής προσωπικότητας του ατόμου.

Πώς οι βιολογικοί – νοητικοί και κοινωνικοί – πολιτισμικοί παράγοντες επιδρούν στην ανάπτυξη και έκφραση συναισθημάτων κατά τη βρεφική ηλικία

Η έλλειψη λεκτικής επικοινωνίας που παρουσιάζει ο άνθρωπος στην πρώιμη περίοδο της ζωής του, αποτέλεσε για μεγάλο χρονικό διάστημα ισχυρό εμπόδιο στη μελέτη του τρόπου με τον οποίο προσλαμβάνει τα μηνύματα του κόσμου από τον οποίο περιβάλλεται.

Σε αυτή την εργασία παρουσιάζεται αυτή η αλληλεπίδρασης, εστιαζόμενη κυρίως στον συναισθηματικό κόσμο του βρέφους καθώς έχει διαπιστωθεί ότι ακόμα και αμέσως μετά τη γέννηση είναι παρόντα ορισμένα βασικά συναισθήματα, τα οποία μάλιστα έχουν τη δύναμη μέχρι και να διαμορφώσουν τον κοινωνικό περίγυρο προς όφελός του.

Η ψυχολογία των κινήτρων

Μια περιεκτικότατη εργασία ιδιαίτερα χρήσιμη για τις εξετάσεις καθώς τα κίνητρα είναι ένα από τα ρητώς αναφερόμενα θέματα στην εξεταστέα ύλη όλων των Παιδαγωγικών Εξετάσεων

Εκπαίδευση και γνωστικές αλλαγές στη Μέση Παιδική Ηλικία

Η μέση παιδική ηλικία, η οποία προσδιορίζεται χρονικά από τα 6 μέχρι τα 12 χρόνια, αποτελεί ένα διάστημα στο οποίο επιτελούνται σημαντικότατες βιολογικές και γνωστικές αλλαγές στην αναπτυξιακή πορεία ενός ανθρώπου. Ο ρόλος που παίζει το περιβάλλον, και ιδιαίτερα η κοινωνικοποιητική του διάσταση, αναγνωρίζεται από όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις. Στα πλαίσια αυτά, το σχολείο, ως θεσμός αλλά και ως λειτουργία, θεωρείται σημαντικός παράγοντας επηρεασμού της γνωστικής ανάπτυξης, αν και δεν είναι ο μόνος. Στα πλαίσια αυτού του άρθρου επιχειρείται μια προσέγγιση του τρόπου με τον οποίο η παρεχόμενη από το σχολείο εκπαίδευση καθορίζει – και σε ποιο βαθμό – τον τρόπο σκέψης και την νοημοσύνη των παιδιών.

Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες στη γλωσσική ανάπτυξη

Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να διερευνηθεί κατά πόσον η γλωσσική ικανότητα αποτελεί μοναδικά ανθρώπινο χαρακτηριστικό, φυλογενετικά προδιαγεγραμμένο, ή αν είναι αποτέλεσμα περιβαλλοντικών παραγόντων και κοινωνικό φαινόμενο μαζί. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να τονιστεί ότι η πολυπλοκότητα του γλωσσικού φαινομένου, δεν επιτρέπει μονομερείς απόψεις και απαιτείται, όπως είναι φυσικό, διεπιστημονική προσέγγιση.

Θεωρίες για την ερμηνεία της γλωσσικής ανάπτυξης

Μικρή εργασία με αναφορά στη γλώσσα και τα υποσυστήματά της, καθώς και τις θεωρίες ανάπτυξης της γλωσσικής κατανόησης ενός νηπίου.

Οι θεωρίες του Piaget και του Vygotsky για τη γνωστική ανάπτυξη

Οι θεωρίες του Vygotsky και του Piaget, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο πάνω στον οποίο στηρίζεται το σημερινό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Στην εργασία αυτή διερευνάται το  πέρασμα από το ένα γνωστικό στάδιο στο άλλο και μελετάται το φαινόμενου του «αναστοχασμού» πάνω στον τρόπο σκέψης του ατόμου, αυτό που ονομάζεται «μεταγνωστική ικανότητα».

Η συντελεστική μάθηση του Σκίνερ

Ο Μπάροουζ Σκίνερ (1904-1990) ήταν ένας Αμερικάνος ψυχολόγος που πρότεινε μια ακραία, για την εποχή της, θεωρία. Υποστηρίζοντας σε όλες του τις έρευνες τη σημασία της «αντίδρασης» (είτε ως αυθόρμητη απόκριση με τη μορφή αντανακλαστικού είτε ως μία σύνθετη μορφή συμπεριφοράς), κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι περισσότερες ανθρώπινες αντιδράσεις έχουν την τάση να επαναλαμβάνονται αναλόγως με τα γεγονότα που τις ακολουθούν, τα οποία και ονόμασε «συντελεστές».

Εικαστική Θεραπεία

Η εικαστική θεραπεία ενσωματώνει δημιουργικές μεθόδους στις ψυχολογικές τεχνικές και αναλύσεις.  Η εικαστική θεραπεία δεν πρέπει να συγχέεται με την εικαστική θεωρία, η οποία περιλαμβάνει άλλες δημιουργικές θεραπείες όπως η θεατρική θεραπεία και η μουσικοθεραπεία.  Ως επάγγελμα προέρχεται από τους τομείς της τέχνης και της ψυχοθεραπείας

Συμβουλευτική Κωφών

Σύμφωνα με διεθνή στατιστικά στοιχεία, στα 1000 νεογέννητα παιδιά, το ένα γεννιέται κωφό. Δηλαδή, στην Ελλάδα, σε σύνολο 120.000 γεννήσεων το χρόνο, σύμφωνα με εκθέσεις του Ιατρικού Συλλόγου, γεννιούνται γύρω στα 120 κωφά παιδιά. Επίσης ένα μικρό ποσοστό από τα παιδιά που γεννιούνται ακούοντα, χάνουν την ακοή τους στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, πριν αποκτήσουν ομιλία. Εξ αυτών συνεπάγεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 50.000 κωφοί στην χώρα αν και καταγεγραμμένος είναι ένας πολύ μικρότερος αριθμός.

Ομαδικότητα στην Εργασία.

Μια ομάδα (ή μια ομάδα εργασίας) είναι ένα σύνολο ατόμων με συμπληρωματικές δεξιότητες που συνεργάζονται για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Όπως υποστηρίζει ο Bonnie Edelstein, σύμβουλος στην οργανωτική ανάπτυξη, "Ένα γκρουπ, είναι το σύνολο των ανθρώπων μέσα σε ένα ασανσέρ. Η ομάδα, από την άλλη είναι επίσης ένα σύνολο ανθρώπων μέσα σε ένα ασανσέρ, όμως το ασανσέρ είναι χαλασμένο."

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ειδική Αγωγή

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ  Σ. ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΖΑΧΑΡΟΓΕΩΡΓΑ  "ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ":

Ορισμός της Ειδικής αγωγής. Μειονεκτήματα αξιολόγησης του παιδιού στο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή σταθμό. Εκπαιδευτικά και υποστηρικτικά προγράμματα. Σύγχρονες τάσεις εκπαίδευσης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ειδική αγωγή. Η κατάσταση στην Ελλάδα. Εκπαιδευτική αντιμετώπιση της Προβληματικής Συμπεριφοράς

Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής

Οι μαθησιακές δυσκολίες και η ΔΕΠΥ κεντρίζουν διεθνώς το ενδιαφέρον του επιστημονικού κόσμου, αφού αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής καθημερινότητας το οποίο επηρεάζει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Η διαχείριση όμως του ζητήματος στο επίπεδο της αίθουσας διδασκαλίας καταλήγει να αποτελεί ευθύνη του ίδιου του εκπαιδευτικού λειτουργού. Στο άρθρο αυτό περιγράφονται χρήσιμοι τρόποι αντιμετώπισης αυτών των καταστάσεων.

ΔΕΠΥ: Χαρακτηριστικά & αντιμετώπιση

Η ΔΕΠΥ είναι μια από τις πιο συχνές συμπεριφορικές διαταραχές και η συχνότερη νευροαναπτυξιακή διαταραχή της παιδικής ηλικίας. Υπολογίζεται ότι το ποσοστό των παιδιών σχολικής ηλικίας με ΔΕΠΥ ανέρχεται σε 3.7% ή σε 1.2%, ανάλογα με το αν θα εφαρμοστούν τα κριτήρια του Diagnostic and Statistical Manual-IV-text revised (DSMIV-T) ή τα αυστηρότερα κριτήρια του International Classification of Diseases (ICD-10), αντίστοιχα. Η αναλογία αγοριών προς κορίτσια κυμαίνεται από 3:1 έως 5:1. Η συμπτωματολογία της ΔΕΠΥ διαφοροποιείται ανάλογα με τα αναπτυξιακά στάδια και χαρακτηρίζεται από ακατάλληλη για την ηλικία απροσεξία, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ

Η επιστήμη της Διδακτικής στη χώρα μας εκπροσωπείται την τελευταία εικοσαετία, ίσως και περισσότερο, από ένα από τα λαμπρότερα πνεύματα που έχει να επιδείξει η επιστημονική κοινότητα. Πρόκειται για τον Ηλία Ματσαγγούρα, καθηγητή στο ΠΤΔΕ των Αθηνών. Δεν είναι τυχαίο που μετά από παρεμβάσεις του ίδιου, κατέστη επιτέλους δυνατό να αλλάξουν τα σχολικά εγχειρίδια προς την σωστή κατεύθυνση. Τα βιβλία του, παρότι ογκωδέστατα  και... εφιάλτης για κάθε φοιτητή αποτελούν το άλφα και το ωμέγα στον τομέα αυτό, παραμένουν δε επίκαιρα συνεχώς. Στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα διδασκαλεία, αλλά και τον ΑΣΕΠ, η Διδακτική είναι μάθημα ουσιώδους σημασίας. Οι σημειώσεις που περιέχονται εδώ προέρχονται από ένα από τα βιβλία του Ματσαγγούρα, τις "Στρατηγικές Διδασκαλίας" του.

Για την εισαγωγή μου στο Μαράσλειο δεν χρειάστηκε να διαβάσω τίποτε άλλο πέρα από αυτό, αν και το θέμα όταν έδωσα εξετάσεις ήταν σχετικό με... τα Ολοήμερα Σχολεία! Εννοείται ότι όποιος διαβάσει ΜΟΝΟ αυτές τις σημειώσεις, δύσκολα θα περάσει. Μπορεί όμως να σταθεί τυχερός ή τυχερή, να πασαλείψει και κάποιες προσωπικές εμπειρίες και να τα καταφέρει! Καλή επιτυχία... Αλλά για κάθε ενδεχόμενο υπάρχει και το απαραίτητο ...σκονάκι, αν και προσωπικά προτιμώ να αναφέρομαι σ' αυτό ως "μνημονικό βοήθημα με αρχικούς ενδείκτες" lol :-))

Διαφορές συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Είναι μεγάλο λάθος να δούμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποσπασματικά και ανεξάρτητα από άλλα επιστημονικά πεδία ή επιστημονικούς κλάδους. Όπως ακριβώς η ερμηνεία και η κατανόηση της συμβατικής εκπαίδευσης και των παιδαγωγικών αναφέρονται και συγγενεύουν με μια σειρά από άλλα επιστημονικά πεδία, έτσι και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το ότι είναι ‘εξ αποστάσεως’ δεν την νομιμοποιεί ως κάτι διαφορετικό από τη συμβατική. Εξακολουθεί να είναι βασικό μέρος της εκπαίδευσης και των παιδαγωγικών και περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που την καθορίζουν σε όλες τις φάσεις των εφαρμογών της. Η διαφορά είναι ότι με την έννοια ‘εξ αποστάσεως’ προστίθενται ορισμένα νέα στοιχεία που θα πρέπει να προσδιοριστούν με προσοχή και να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις και τις προϋποθέσεις οποιουδήποτε εκπαιδευτικού σχήματος που λειτουργεί από απόσταση

Εκπαίδευση ενηλίκων: Προβλήματα και θεωρητικές απόψεις

Με το άρθρο αυτό, επιχειρείται μια αναφορά στους παράγοντες που επιδρούν με θετικό ή αρνητικό τρόπο στην υλοποίηση των προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων καθώς και στις θεωρητικές απόψεις που την υποστηρίζουν. Όπως είναι φυσικό, οι ενήλικοι μαθαίνουν με διαφορετικό τρόπο από τους ανήλικους μαθητές, καθώς τόσο τα κίνητρα όσο και οι συνθήκες διαφοροποιούνται σημαντικά. Οι απόψεις του Jack Mezirow, του Malcom Knowles και του Paulo Freire παρέχουν την κατάλληλη οπτική γωνία, καθώς οι ίδιες βασίζονται σε διαφορετικό ψυχολογικό ή κοινωνιολογικό υπόβαθρο.

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ Μ.ΤΖΑΝΗ ΚΑΙ Τ.ΠΑΜΟΥΚΤΣΟΓΛΟΥ "ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: Ταυτόν και αλλοτριομορφοδίαιτον.

Η σημασία του κοινωνικού περιβάλλοντος στη δημιουργία του ανθρώπου Μέρος 2ο: Εκπαίδευση και Κοινωνία". Αναλύονται με απλούστερες εκφράσεις - αφού το πρωτότυπο είναι αρκετά δυσνόητο τα παρακάτω θέματα: Εκπαίδευση και Κοινωνικές τάξεις, Σχέση εκπαίδευσης και κοινωνίας, Ο ρόλος του έλληνα δασκάλου κ. ά.

Η υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Νηπιαγωγείο

Μια επιγραμματική προσέγγιση της υποχρεωτικότητας της φοίτησης στο Νηπιαγωγείο. Εξετάζεται η εξέλιξη της υποχρεωτικότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η κατάσταση που υφίσταται σε όλες τις χώρες – μέλη, με μια παράλληλη αναφορά στους γενικότερους σκοπούς της προσχολικής αγωγής ανάλογα με την διαφορετική εθνική αντίληψη κάθε μιας. Υπάρχει ιστορική αναδρομή της κατάστασης που επικρατούσε στον τομέα αυτό κατά τη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα στην Ελλάδα και τέλος αναλύεται το ισχύον καθεστώς με αναφορά σε επίσημα κείμενα και εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας.

Μετανάστευση και διαπολιτισμική εκπαίδευση στην Ελλάδα

Σε αυτή την εργασία γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης του μεταναστευτικού φαινομένου και του τρόπου με τον οποίο τα παιδιά των μεταναστών εντάσσονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ιδιαίτερα μέσω της έννοιας της διαπολιτισμικότητας.

Συγκριτική Παιδαγωγική

Από το βιβλίο του Δημ. Ματθαίου, "Συγκριτική σπουδή της Εκπαίδευσης"

Ποιο είναι το συγκριτικό επιχείρημα, ποιο ρόλο έπαιξε η Συγκριτική Παιδαγωγική στο πέρασμα του χρόνου, με ποια επιστημονική μέθοδο αναπτύσσεται μια συγκριτική έρευνα κ.ά.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ

Αναζήτηση πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό

Θέλετε να μάθετε με ποιον τρόπο η Google φέρνει στην οθόνη του υπολογιστή σας αυτό που ψάχνετε; Θέλετε να βρείτε πληροφορίες για τον αλγόριθμο pagerank, ή αναρωτιέστε με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιήσετε τους απαραίτητους τελεστές, ώστε να σας βγάζει τα πιο σχετικά αποτελέσματα; Δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο!!!

Collaborating filtering και διαχείριση γνώσης στην εκπαίδευση

Μίνι έρευνα με σκοπό να εξαγάγει συμπεράσματα για την αξιοποίηση του "collaborating filtering" (ή συνεργατικής διήθησης όπως τον αποδώσαμε στα Ελληνικά) στη διαχείριση γνώσης  μέσα από την συμπεριφορά των εκπαιδευτικών στον ψηφιακό κόσμο καθώς και συμπεράσματα ως προς την εκπαίδευση και τον εμπλουτισμό γνώσεων μέσω του διαδικτύου.

Διδασκαλία και μάθηση με την αξιοποίηση του Διαδικτύου

Μια εξαιρετικά εκτεταμένη βιβλιογραφική έρευνα, στόχος της οποίας είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη της τελευταίας εικοσαετίας έχει θέσει νέα πρότυπα.

Ψηφιακή Ασφάλεια και Ιδιωτικότητα

Όλοι ξέρουμε πως τα προσωπικά μας δεδομένα είναι απολύτως εκτεθειμένα σε όποιον επιβουλεύεται την κοινωνική ή οικονομική μας κατάσταση. Με ποιον τρόπο θα μπορούσαν οι εταιρείες και οι διάφοροι οργανισμοί όπως τα Νοσοκομεία και οι Τράπεζες, να εξασφαλίσουν ότι οι βάσεις δεδομένων τους θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ώστε να εξάγονται γενικά συμπεράσματα χωρίς όμως να ταυτοποιούνται οι χρήστες ή οι ασθενείς

Υπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη, που ονομάζεται Ψηφιακή Ασφάλεια και Ιδιωτικότητα η οποία φροντίζει ακριβώς γι' αυτό. Η έννοια της Δημοσίευσης δεδομένων με προστασία της ιδιωτικότητας είναι το αντικείμενο αυτού του άρθρου, το οποίο μπορεί να αποβεί εξαιρετικά χρήσιμο σε φοιτητές που ασχολούνται με το αντικείμενο. Υπάρχει αναφορά σε όλα τα καίρια ζητήματα, καθώς και εκλαϊκευμένη απόδοση όρων όπως k-anonymization, l-diversity, i-loss κτλ. Μη διστάσετε να ρίξετε μια ματιά.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευση

Σημειώσεις από το βιβλίο: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (2005) του Χρίστου Αθ. Σαΐτη

ΟΛΕΣ οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους στα κεφάλαια 1 μέχρι 7. Από το κεφάλαιο 8 και κάτω μόνο... ερωτήσεις γιατί δεν είχα χρόνο να τα διαβάσω. Καλή επιτυχία!!!

Διαχείριση της Αλλαγής

Σημειώσεις από το μάθημα του Δημ. Ματθαίου, σχετικά με τον τρόπο που μπορούν να υλοποιηθούν οι μέθοδοι εισαγωγής καινοτομιών στην εκπαίδευση.

Οι σημειώσεις είναι του ίδιου του καθηγητή ενώ υπάρχει εισαγωγή μεταφρασμένη από την wikipedia σχετικά με την έννοια της διαχείρισης της αλλαγής, καθώς και η δική μου εργασία για το πώς υλοποιείται μια αλλαγή στην εκπαίδευση, με βάση ακριβώς τα βήματα που προτείνει ο καθηγητής στις σημειώσεις του.

Τμήμα V: Εργασίες συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών

Στασιμότητα και απόρριψη στο Δημοτικό Σχολείο

Έχει νόημα να "αφήνουμε" τα παιδιά στην ίδια τάξη; Τι λένε οι τελευταίες έρευνες; Ποια είναι η πολιτική του Υπουργείου; Σ' αυτά και άλλα  ερωτήματα απαντά η εργασία των συναδέλφων Ειρήνης Βασιλειώτη, Αγγελικής Βάιλα και Μαρίας Βλάχου, σχετικά με την "Αξιολόγηση στην εκπαίδευση"

Τα παιδιά του δρόμου

Εργασία της προπτυχιακής φοιτήτριας Ξανθής Τσαβίδη, με αναφορά στα παιδιά των φαναριών και τις συνθήκες που τα οδήγησαν εκεί, τους τρόπους μεταχείρισης τους από τους γονείς τους, τους εκμεταλλευτές τους, τους διώκτες τους. Αναφέρονται τρόποι αντίδρασης, πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε να ξεφύγουν από αυτό τον κυκεώνα της κακοποίησης της ψυχής και του σώματος τους.

Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση:  Η μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία

Μια εξαιρετική Πτυχιακή εργασία των  συναδέλφων Σοφίας Αντερά και Ουρανίας Μπουγά σχετικά με την Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στη Σουηδία, όπως αυτή βιώθηκε από τις ίδιες όταν βρέθηκαν στα πλαίσια των σπουδών τους με το πρόγραμμα Erasmus μπροστά σε μια εξ ολοκλήρου διαφορετική πραγματικότητα, ανατρεπτικής της μέχρι τότε αντίληψης τους για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Υπάρχει πλούσιο υλικό και συγκρίσεις με την ελληνική πραγματικότητα, τη σημασία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης καθώς και για το σουηδικό εκπαιδευτικό μοντέλο.

Τμήμα VI: Ευέλικτη Ζώνη - Διαθεματικότητα - Σχέδια Εργασίας

Θεωρητικό Υπόβαθρο Ευέλικτης Ζώνης

(Το παρακάτω κείμενο γράφηκε το 2003. Από τότε υπήρξαν σίγουρα κάποιες θετικές εξελίξεις, εντούτοις αφήνω την κριτική για λόγους ...ιστορικούς)

Η Ευέλικτη Ζώνη είναι το «νέο φρούτο» που προέκυψε από τα φωτεινά μυαλά των ιθυνόντων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Αφιερώνονται σ’ αυτήν δύο ως τέσσερις ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος του σχολείου (ανάλογα με την τάξη) και αποτελεί τον νέο πονοκέφαλο του μαχόμενου δάσκαλου.

Περί τίνος όμως πρόκειται; Ασφαλώς ένα οκτάωρο σεμινάριο που παρακολούθησα στην Πάτρα καθώς και κάποιες νύξεις κατά  τη διάρκεια της εξομοίωσης δεν μου δίνει τα περιθώρια να μιλήσω ως «ειδήμων». Επειδή όμως το σχολείο μας είναι ένα από τα πειραματικά στα οποία εφαρμόζεται το πρόγραμμα, αναγκάστηκα «εκών-άκων» να μάθω· και δη στου κασίδη το κεφάλι!

Με λίγα λόγια λοιπόν πρόκειται για αυτό που ο δικός μου δάσκαλος της Πέμπτης τάξης, εφάρμοζε το 1976, στην «Σπουδή Περιβάλλοντος». Είναι ο τρόπος να διδάξεις λόγου χάριν Μαθηματικά, μέσα από μια  εργασία  (project, ονομάζεται) που δεν έχει σχέση με το μάθημα και γίνεται κατά κάποιον τρόπο, παίζοντας.. Τα παιδιά πρέπει να δουλεύουν σε ομάδες, να έχει γίνει προγραμματισμός του έργου, η διάρκειά της μπορεί να κυμαίνεται από μία διδακτική ώρα μέχρι και δύο μήνες (π.χ. ένα θέμα τοπικής Ιστορίας) και τέλος όλο αυτό χρειάζεται να παρουσιαστεί τόσο μέσα στην τάξη όσο και εκτός αυτής.

Γεγονός είναι ότι χρηματοδοτείται από το 3ο ΚΠΣ, αλλά εντούτοις για τους δασκάλους δεν περισσεύει ...φράγκο! Αντίθετα με τα ...μεγάλα κεφάλια που παίρνουν όλο το χρήμα. Και μάλιστα θέλουν οι άθλιοι να καταργήσουν και το πρόγραμμα "Μελίνα", που το θεωρούν ...ανταγωνιστικό. Είναι εκπληκτικό που ο εκπαιδευτικός κόσμος το έχει αγκαλιάσει τόσο ζεστά που και να θέλουν δεν μπορούν!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Πορτφόλιο αξιολόγησης

H πληρέστερη και περιεκτικτικότερη ιστοσελίδα για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Θα χρειαστείτε 10 λεπτά για να τη διαβάσετε και μετά θα είστε εξπέρ. Αντί να φάτε ένα μήνα στην επιμόρφωση (ο Θεός να την κάνει) του ΙΕΠ, τελειώνοντας από εδώ θα είστε σε θέση να διδάξετε εσείς σε σεμινάρια. Βέβαια η σελίδα αυτή... δεν δίνει πιστοποίηση, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε κι όλα! Η βασική καινοτομία αυτής της σελίδας είναι α) ότι εξηγεί με μια παράγραφο τι ακριβώς είναι η κάθε δεξιότητα και β) δίνει έτοιμες ρουμπρίκες για την αξιολόγηση μέσω πορτφόλιο· και τα δύο είναι προαπαιτούμενα από το Υπουργείο. Καθώς η σελίδα είναι εδώ από το 2000, μια ματιά ακριβώς δίπλα θα σας δείξει πως η ζωή απλά κάνει... κύκλους, τα πάντα ρει, τα πάντα χωρεί και ουδέν μένει!

Η Ευέλικτη Ζώνη στο Νηπιαγωγείο

Η εργασία της συναδέλφου Μαργαρίτας Μπανιά από το 1ο Νηπιαγωγείο Καρπενησίου για την νέα μέθοδο διδασκαλίας όπως εφαρμόζεται στην προσχολική αγωγή. Πρόκειται για τις σημειώσεις της για την παρουσίαση σε αντίστοιχο σεμινάριο.

Project Φωτογραφία

Επειδή όμως ο καλύτερος δάσκαλος είναι το παράδειγμα, κάντε κλικ στο παραπάνω link για να δείτε μια ολοκληρωμένη εργασία που έκανα το 2002 στο σχολείο που δούλευα. Δεν ξέρω πόσο πετυχημένη ήταν, τα παιδιά πάντως το ευχαριστήθηκαν!

Σχέδιο Εργασίας: Ο μήνας Ιανουάριος

Όταν ο κόσμος έχει μεράκι, φτιάχνει σπουδαία πράγματα. Το project σχεδίασε και υλοποίησε η συνάδελφος Ειρήνη Βασιλειώτου από το 33ο Δημοτικό Πειραιά και θεωρώ ότι είναι εξαιρετικό για τις ηλικίες των παιδιών στα οποία απευθύνεται.

Σχέδιο Εργασίας: "ΑΓΓΕΙΑ: Από το χτες στο σήμερα"

Ένα ακόμη project της συναδέλφου Ειρήνης Βασιλειώτου από το 33ο Δημοτικό Πειραιά το οποίο μου έστειλε σε μορφή Power Point. Μετέτρεψα τις διαφάνειες σε εικόνες και τις φόρτωσα σε ένα φλασάκι. Εξαιρετική και επίπονη δουλειά. (Όχι η δική μου, της Ειρήνης!!!)

Σχέδια Εργασίας και υλικό για τα Θρησκευτικά

Ποιο το νόημα και το τυπικό της Θείας Λειτουργίας

Ποιο ευαγγέλιο έχει την Κυριακή;

Τα Θρησκευτικά είναι ένα μάθημα που "υποφέρει" και η ώρα του χρησιμοποιείται συνήθως για κάλυψη κενών στα Μαθηματικά τη Γλώσσα και πάει λέγοντας. Τοποθετημένο συνήθως τις Παρασκευές, και με την φόρτιση που πολλές φορές δημιουργείται λόγω της ύπαρξης στην τάξη μαθητών που ανήκουν σε άλλα θρησκεύματα, έχει χάσει -εδώ και πολύ πολύ καιρό- την σημαντικότητά  του.

Επίσης με τα νέα (αλλά και τα παλιά) βιβλία, έχει χαθεί η "κατηχητική" του διάσταση. Σχεδόν κανένα παιδί δεν ξέρει τι συμβαίνει στην εκκλησία κάθε Κυριακή, και σχεδόν κανένας δάσκαλος ή δασκάλα, επίσης, δεν ξέρει να του πει.  Βέβαια όλο  αυτό το θέμα χρειάζεται λεπτούς χειρισμούς και δεν υπαινίσσομαι σε καμία περίπτωση ότι το σχολείο πρέπει να γίνει Κατηχητικό.

Εντούτοις, θεωρώ ότι η ύπαρξη "κάποιου" Θεού, πρέπει να διδάσκεται, έστω και ως τελευταίο καταφύγιο στις δυσκολίες που όλοι ευχόμαστε να μην αντιμετωπίσουν οι μαθητές μας όταν μεγαλώσουν. Όμως πρόωροι θάνατοι, διαζύγια, χωρισμοί,  φτώχεια,  φυλάκιση και αρρώστιες δεν θα πάψουν να υφίστανται. Και τότε ο παρηγορητικός λόγος της εκκλησίας καθίσταται πανάκεια.

Στους παραπάνω συνδέσμους  μπορείτε να βρείτε υλικό και ένα πρόχειρο σχέδιο για δύο πρότζεκτ σχετικά με το θέμα. Το υλικό και για τα δύο είναι από τα διδακτικά εγχειρίδια που διδάσκονταν στο Δημοτικό πριν το 1980. Φυσικά οι παιδαγωγικές αρχές τους είναι πλέον παρωχημένες, η πληροφορία όμως που παρέχεται είναι πάντα επίκαιρη - για να πούμε την αλήθεια είναι επίκαιρη επί... 2009 χρόνια!

5 ρώσικα παραμύθια σε εικονογράφηση Ιβάν Μπιλίμπιν

Ο ρώσος χαράκτης Ιβάν Γιάκοβλεβιτς Μπιλίμπιν (1876-1942) διέπρεψε στην εικονογράφηση βιβλίων και στη σκηνογραφία. Έχει δημιουργήσει δική του χαρακτηριστική τεχνοτροπία στην εικονογράφηση βιβλίων, που βασίζεται στο λεπτότατο στυλιζάρισμα των στοιχείων της λαϊκής και της μεσαιωνικής ρωσικής τέχνης (χρωμολιθογραφία, κέντημα, ξυλογραφία, μικρογραφία κλπ.). Τα έργα του, που διακρίνονται για την αυστηρή γραμμή, την επίπεδη φόρμα και τη διακοσμητική τους υφή, βρίσκονται πολύ κοντά στη μοντέρνα ζωγραφική.

Η εικονογράφηση από τον Ι.Β. Μπιλίμπιν διαφόρων ρώσικων παραμυθιών και θρύλων ζωντανεύει το θαυμαστό κόσμο τον ρωσικού φολκλόρ. Στο τμήμα αυτό του παρόντος ιστοχώρου, παρουσιάζεται η μετάφραση και διασκευή κάποιων ρώσικων παραμυθιών που είχε γίνει από τον Δημήτρη Ραβάνη-Ρεντή για τις εκδόσεις "Σύγχρονη Εποχή" στα μέσα της δεκαετίας του '80. Τα παραμύθια τα εντόπισα στη βιβλιοθήκη ενός μικρού ορεινού σχολείου το οποίο έχει πάψει να λειτουργεί εδώ και είκοσι χρόνια. Θεωρώ ότι είναι ένα πρώτης τάξεως ανάγνωσμα για τα παιδιά κάθε ηλικίας και θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για την ανάπτυξη ενός πολύ ενδιαφέροντος πρότζεκτ.

Σχέδιο Εργασίας: Η δημιουργία των Εποχών του Έτους

Συνήθως οι μαθητές θεωρούν ότι οι εποχές οφείλονται στην απόσταση της γης από τον ήλιο. Επειδή γνωρίζουν ότι η τροχιά της γης είναι ελλειπτική θεωρούν ότι τον χειμώνα «η γη βρίσκεται πιο μακριά, άρα ζεσταίνεται λιγότερο», ενώ το καλοκαίρι συμβαίνει το αντίθετο.

Με την υλοποίηση αυτού του πρότζεκτ, αποκαθίστανται οι λανθασμένες απόψεις. Το μάθημα δοκιμάστηκε στην τάξη και είχε απόλυτη επιτυχία. Δοκιμάστε το, αξίζει!

Οι σεισμοί στον τόπο μου

Τα παιδιά μαθαίνουν πώς δημιουργούνται οι σεισμοί. Μετά την μελέτη των σχετικών πληροφοριών και της μεθοδολογίας, είναι σε θέση να  εντοπίζουν το επίκεντρο και το μέγεθος ενός σεισμού, με βάση τα σεισμογραφικά δεδομένα τριών επίγειων σταθμών. Διαθεματική προσέγγιση με χρήση μαθηματικών, γλώσσας και γεωγραφίας

Προαιρετικά καινοτόμα - σχολικά προγράμματα

Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο, αγνώστου... προελεύσεως στα αρχεία του υπολογιστή μου. Αξίζει τον κόπο να του ρίξετε μια ματιά.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΣΑΪΤ

 

Αυτό το σάιτ χρησιμοποιεί Κώδικα Καταγραφής (ΚωΚ ή cookies) κυρίως για την προβολή διαφημίσεων από την Google - Μάθετε περισσότερα...